Holy macaroni!

February 24, 2012

Tänk, för endast några år sedan gick det bara att köpa enkla muffinsformar i vitt, det var stört omöjligt att få tag på ett snyggt kakfat, strössel fanns i två varianter och de flesta svenskar hade varken ätit cupcakes, macarons eller cakepops. Men så plötsligt hände något, och det flödade in roliga trender, prylar och sötsaker över landets gränser. Främst är det bloggarna som varit snabba med att haka på trenderna, det tog åratal innan det gick att köpa whoopie pies, cupcakes och macarons på konditorier. Nu finns dessutom Holy Sweet, ett mecka för alla som gillar pastelliga sötsaker!

Holy Sweet drivs av Linda Nielsen Wermeling och Christina Kokkalis, och hela stället är vackert som en tårta. Dock har de egentligen ingen servering, utan deras högsäte på Artillerigatan är främst ett showroom för deras cateringverksamhet. Men självklart kan man köpa med sig ett par cakepops, biskvier, cupcakes eller macarons. Jag testade ett par ljuvliga chokladcupcakes och kvittenmacarons.






PS. När jag läser igenom detta låter det reklamigt och nästan som ett köpt inlägg. Så är inte fallet, jag råkar bara gilla Linda och Christina och allt de gör, och vill att ni ska få njuta av fina bilder av deras konstverk.

5 Responses to “Holy macaroni!”

  1. Veronica said

    Å det tackar vi för….eller jag iallafall som inte bor så nära att jag kan gå dit och handla eller inspireras! Tack för inlägget!
    //V

  2. Såå himla fint! De hade tyvärr inte hunnit öppna när jag var i STHLM sist ;(

  3. Ser så mysigt och fint ut! Måste verkligen besöka dem nån gång!

  4. ah förtjusande! Hoppas att det går bra för dem!

  5. Cecilia said

    Åh så tjusigt! Dit måste jag definitivt ta mig någon gång! Tack för tipset

Leave a comment