Tävlingsdags!

October 23, 2011

Jag har äntligen uppdaterat Böcker-fliken här ovanför, haleluja! Sådär supersnyggt blev det egentligen inte, men guschelov är jag inte perfektionst, så jag nöjer mig som det ser ut nu. Hur som helst tycker jag att det ska firas med en tävling. Kolla igenom vilken av mina böcker du allra helst skulle vilja ha, skriv sedan ner det under kommentarerna tillsammans med en kort motivering till varför. Ingen prestationsångest nu, det behöver bara vara en fullkomligt enkel motivering.

Tycker ni kanske att det är lite förvirrande att det omväxlande står Maria Öhrn och Mia Öhrn på mina böcker? Det tycker jag också och JAG HATAR ATT BLI KALLAD FÖR MARIA! Det är inget fel på namnet i sig, och jag är döpt till det, (eller vad man nu säger när man inte är döpt) men jag har alltid kallats för Mia och den där Maria är liksom inte jag annat än i ytterst officiella situationer. Ica Bokförlag har länge vägrat låta det stå Mia på böckerna jag ger ut där, men på böckerna utgivna på Natur och Kultur och Parasoll står det Mia. På min senaste bok från Ica Bokförlag står det faktiskt Mia på omslaget, men någon har råkat registrera den under Maria, så den kommer ändå inte upp om man söker på Mia Öhrn på till exempel Bokus. Jag blir rosenrasande!

129 Responses to “Tävlingsdags!”

  1. Vad roligt med tävling!
    Jag skulle jättegärna vilja ha “Klassiska kakor på nytt vis”. Därför att jag gillar klassiska kakor och jag gillar ditt sätt att skriva recept på.🙂

  2. Johanna said

    Jag skulle vilja vinna “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk”, mest för att lära mig baka macarons! Dina ser så fantastiskt fina ut, och dessutom verkar recepten funka för oss mänskliga också då min bästis har utgått från dina recept en massa gånger och blivit värsta mästaren😀

  3. Isabelle said

    Jale vilja ha din nyaste bok, macarones cupcakes cakepops och andra söta bakverk! Anledningen är att jag vill bli konditor och skulle valt det för ett år sedan när jag skulle välja gymnasium, men det låg tyvärr för långt bort. Så istället bakar jag hemma så mycket jag hinner, älskar det verkligen! Hoppas kunna utbilda mig till konditor när jag blir äldre kanske!
    Kram

  4. Jessica said

    Jag skulle vilja vinna “Julens godsaker” för att jag längtar så till julen och snart är det dags att börja julbaka!!

  5. Anna said

    Jag skulle jättegärna vilja ha “mitt eget kafé” i min ägo, dels för att jag gått och tummat på den på bokhandeln ett antal gånger, men också för att jag i bakhuvudet har en tanke om ett eget kafé, och vilken bok passar då bättre!

  6. SaraG said

    Jag skulle helst vilja ha boken Mitt eget café då den känns som en sådan mysig bok som man vill krypa upp med i soffan tillsammans med en kopp te. Personligen så använder jag bakböcker främst som inspiration och kan bläddra i dem ofta och länge. Denna bok tycker jag känns perfekt för detta ändamål!

  7. Tomtemor said

    Skulle gärna vilja ha Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk, enbart för jag aldrig ens har smakat en macarons så kanske dags att baka så att jag får smaka dessa godbitar som alla säger att de är.

  8. Elisabeth said

    Har redan en hel liten samling av dina fina böcker i bokhyllan. Skulle bli tokglad för boken GODIS som vore som handen i handsken då jag är på gång att kanske starta upp en liten godis och chokladverkstad i min stad med några vänner 🙂

  9. ÅH! jag vill tävla! jag vill ha mavarones cupcakes och cakepops boken! Av den enkla anledningen att jag ÄR en cupcake! haha:D Nä men det är min hobby kan man väl säga:P när mina vänner och bekanta ser cupcakes tänker de på mig! å de har alla tipsat mig om att köpa den boken! tyvärr äter min dotter upp alla mina pengar, och det får hon gärna, men därför skulle jag vilja vinna den! åhh!

  10. Diana said

    JAg skulle gärna vilja ha tårtor då jag är en tårtoman🙂

  11. Åh vad svårt att välja! Men jag vill nog gärna vinna Macarons, cupcakes… Jag har själv endast misslyckats med macarons hittills och aldrig fått till det med cakepops heller. Du om någon borde kunna hjälpa mig att lyckas!

  12. Julia said

    “Mitt eget kafé” tycker jag skulle vara jätte-rolig att läsa eftersom jag gärna skulle öppna just ett eget kafé (någon gång i framtiden i alla fall :)), och då kan man behöva bra tips !

  13. Mitt bokval är “Julens godsaker”. Anledningen till detta är att jag ÄLSKAR julens godsaker samt dina recept! Och sedan att dessa är kombinerade i en och samma bok, jag menar kom igen! Hallelujha!

  14. Maria said

    Jag skulle gärna vilja vinna din Macarons, Cupcakes och cakepopsbok. Är nyfiken på din twist på dessa godsaker!

    Förstår att du blir tokig på att de envisas med att skriva Maria när du faktiskt är MIA med oss alla här och över allt annars.

  15. Mari said

    Jag skulle vilja vinna Fler kladdkakor. Jag har slitit ut den första kladdkakeboken och vill ha lite ny inspiration.

  16. Emma said

    Den boken jag helst skulle vilja ha av dina böcker är Kladdkakor! Varför? Jo, för att kladdkaka verkligen är det bästa som finns helt enkelt (säger jag samtidigt som smaskar i mig en bit). Min och mina kompisars favorit. Jag kan äta hur mycket som helst. Vore jättekul att ha den boken!

  17. Sandra said

    Åh, jag vill ha allihopa egentligen, för jag äger inte en endaste yttepyttebok av dig! Men måste jag välja så får det nog bli den senaste Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverks-boken🙂

  18. anneli said

    Hej! Jag är inte så duktig på att baka, men en kladdbakbok skulle nog funka för mig vet inte hur många du gjort men ta bara någon av dom. Mvh Annneli

  19. Jag vill gärna vinna Godis-boken.
    Jag älskar att göra julgodis MEN skulle gärna vilja ha lite o-julig inspiration på temat hemlagat godis.

  20. Hej Mia!
    Jag skulle vilja ha boken Sockerkakor. Sockerkakan är ett underskattat bakverk som man kan göra så många variationer på. Eftersom dina recept är så härliga så blir jag nyfiken på vad du har hittat på med sockerkakor.
    Hälsningar Elin

  21. Klara C said

    Hej!

    Jag tävlar gärna!
    Jag skulle helst vilja ha Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk, dels för att jag älskar att göra cupcakes (så gott och svårt att misslyckas =) ) och dels för att jag har dragit mig för att baka macarons då det verkar vara svårt att få till det rätt och fint. Om jag vinner din bok SKA jag börja baka macarons också! =) Och dessutom har den boken så himla snygg framsida! Den känns väldigt inspirerande!
    Håller tummarna nu!

  22. Joanna said

    Jag skulle vilja ha “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk” för att min dotter alltid velat smaka macarons och jag vill testa göra cakepops.

  23. bakatochlagat said

    Oj, vad många böcker du hade skrivit! Jag skulle vilja vinna Julens godsaker. Julen är liksom det bästa på hela året och att baka inför det är ju så mysigt! Förra året “missade” jag julen. Hade precis fått sonen då och jag var inne i den bubblan… Så detta året tänkte jag ta igen🙂

  24. Anna Persson said

    Hej! Jag skulle vilja ha “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk” för jag såg den i en affär idag och blev helt såld. Älskar vackra bakböcker med fina bilder och söta saker att baka! HälsningarAnna

  25. Åh, jag skulle vilja vinna Julens godsaker! Min familj har ett stort julgodisbak varje år i december och det är alltid en utmaning att försöka hitta på årets nykomlingar bland recepten, jag dregglar nästan vid tanken på att få ta hjälp av din bok…🙂

  26. Elin S said

    Åh jag skulle bli jättwglad över boken “Mitt eget cafe”. Det är ju verkligen en hemlig dröm med ett eget cafe och den kommer inte att besannas. Men drömmarna är härliga…

  27. Roligt med tävling! Skulle helst vilja vinna varendaste än, men väljer “Mitt eget café” eftersom jag är en av dem som går och drömmer om att få öppna mitt alldeles egna lilla café en dag. Och än om det skulle ligga väldigt långt bort så är det en dröm som jag gärna ger näring.

  28. Linn said

    Åh, jag skulle så gärna vinna Julens godsaker. Även om jag kanske inte faktiskt kommer att hinna med att pyssel-baka lika mycket under juletiden som jag skulle vilja så skulle jag njuta så mycket bara av att ha boken till hands och få inspirationen.

  29. Har många av dina böcker och skulle nu gärna vilja vinna Julens godsaker, då jag älskar julen och bara längtar efter att få börja julbaket och fylla min blogg med massa godsaker inför julen

  30. Ida said

    Åh, vad jag skulle vilja ha den nya Macarons-boken! Så härligt färgglad och fin. Och så skulle jag vilja lära mig baka sådana där små, galet söta saker som smälter på tungan.

  31. Linda Urbanski said

    Hejsan!

    Om jag fick vinna en av dina böcker, skulle jag nog välja den senaste! Jag har alltid gillat att baka och pyssla, och nu senast hakade jag på amigurumivirkandet. Tyvärr blev jag så biten att jag satt och virkade kvällar, helger och nätter, vilket resulterade i ömma händer och zombiedagar på jobbet (och en massa virkade knytt förstås). Jag skulla alltså behöva ett nytt projekt som går att förlora sig i utan att det blir så där konstigt som det blev förut;)…och macarons verkar roligt och pyssligt och alldeles, alldeles underbart!

    Hösthälsningar!

  32. Ninna said

    Jag vinner gärna Julens godsaker, eftersom julen inte blir jul utan godsaker!
    Har nästan alla de andra böckerna, utom de om Stockholm.
    Å vad gäller namnet: Mia eller Maria, vi hittar dina böcker ändå!!🙂

  33. Kul med tävling!

    Jag skulle vilja vinna “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk” för att det helt enkelt verkar vara en inspirerande bok för en bakande tjej som mig!

  34. Jag skulle jättegärna vilja ha “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk”, jag tror att det kan ge mej finfin inspiration till min blogg. Dessutom verkar det som om vi har ganska samma smak.🙂

  35. Mia Glantz said

    Julens godsaker naturligtvis! Under julen är jag salig och nu när jag är mitt i min utbildning till att bli bagare och konditor så kommer jag troligen baka så mycket så familjen kommer bli tjocka som jultomtar allihopa!

  36. Ohh vad underbart med tävling. Dina böcker är ljuvliga och jag har en liten samling. Men jag såg “Min första bakbok” och den skulle verkligen passa hemma hos oss då även kidsen vill in och trängas i köket🙂
    Tack finaste Mia för att du är du.

    Kraaaam

  37. Catarina said

    Självklart är jag mest sugen på “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk”, att baka cupcakes är min senaste lilla roliga hobby och jag drömmer om att våga prova baka macarons.

    Jag har din bok tårtor och den lyckas men ju med varje gång. Så i den stora djungeln av cupcakes böcker måste det bli din!

  38. Carro said

    Hej!
    Skulle gärna vilja ha din senaste bok om macarons m m. Annars står ju julen snart för dörren…🙂 Tack för en fin blogg!

  39. Mia du är min husgud och jag älskar julen. Därför önskar jag vinna Julens godsaker för att kunna imponera på mina släktingar till vårt 1:a adventsmys. Håller tummarna!

  40. Maria said

    Jag skulle så gärna vilja ha Mitt eget café då jag var tvungen av sorgliga skäl hoppa av min konditorutbildning förra julen och tänker att det vore ju för flott att både få vinna en tävling samt en bok om drömmen jag håller kramaktigt kär att värma upp höstruskna tår med.

  41. Cecilia said

    Jag skulle så jätte gärna vilja ha kokboken “Fler kladdkakor”. Jag har redan den första boken och älskar den. Den är full av feta fläckar och vissa sidor går knappt ens att öppna på grund av allt kladd på sidorna. Men det känns ju tråkigt att vilja ha en lika dan bok. DEssutom så är ju recepten nu bakade så många gånger att egentligen så behöver jag inte ens boken längre. Det skulle vara kul att utöka “kladdkaksrecept registret ännu mer!

  42. Katarina said

    Jag skulle så gärna vilja vinna boken “Mitt eget kafé”. Titeln passar mig som handen i handsken. Jag har så länge som jag minns velat öppna ett eget kafé och nu som nittonåring försöker jag besöka så många kaféer jag kan för att få inspiration. Jag bakar hemma varje vecka och bakböcker är något jag tycker att jag har alldels för lite av. Dock tycker mamma och pappa tvärtemot och “Mitt eget kafé” som står på önskelistan inför julen har jag inget hopp om att få. Därför fick jag ett litet nytt hopp när denna tävling kom upp på den här bloggen då mina egna pengar mest går åt till kaffe och bullar på stadens kaféer.

  43. Rebeka B said

    Jag skulle vilja vinna “julens godsaker”, eftersom jag fullkomligt älskar julen och eftersom just den boken förmodligen är den enda jul-bakboken som inte står uppe på min julhylla än, haha.😉

  44. Niklas Canerstam said

    Jag skulle vilja få boken “Julens godsaker”. Snart är det jul, jag har precis fyllt år och fått mig en hushållsassistent så inspirationen att baka e på topp. ser fram emot en jul med barnen…

  45. Susanne said

    Jag vill gärna vinna “Julens godsaker”. För att jag älskar julen och saknar just den boken i min Mia-samling.

  46. Jag skulle gärna vilja vinna “mitt eget kafé” då det är just vad jag går och dagdrömmer om att ha. Med blommiga kaffedukar och fina rosenkoppar!

  47. Maria said

    Vilket svårt val! Godisboken eller tårtboken eller… Hemma i bokhyllan har jag redan första kladdkakeboken, klassiska kakor och den nyaste med macarons! Jag älskar kakböcker och kan sitta och bläddra i timmar. Jag blir glad av det! Jag uppskattar när det är vackra bilder och snygg layout. Måste säga att du har väldigt bra fotografer till ditt förfogande Mia! Bilderna här på bloggen är också såå fina! Var det nån sorts motivering? Mitt slutgiltiga val faller på Julens godsaker, för jag tror det är en bok som jag skulle bli glad av:) Hälsningar Maria

  48. Anna Henningsson said

    Jag skulle jättegärna vilja ha macarons, cupcakes och cakepops. i onsdags gjorde jag mina första macarons, och jag blev helt förälskad. Vilket även min sambo blev, min mamma och mina kompisar. Med din bok skulle jag kunna fortsätta göra min omgivning glad med alla dessa olika typer av macarons. Jag har även precis fryst ner lite muffins för min cakepops-premiär, och skulle behöva lite inspiration!

  49. Frida Krohn said

    Hej!
    Skulle gärna vilja vinna Macarons, cupcakes…. Jag och min sambo gav bort den i present till hans lillasyster, hon blev hemskt glad. Men hade nog velat haft en själv också.

  50. miaskreativasida said

    Jag vill också vinna! Jag gillar verkligen dina böcker, därför står macarons, cupcakes och cakepops högst på min önskelista. Jag skulle så gärna vilja frossa loss med dessa godsaker på nästa pysselkväll med tjejerna.

  51. Karin Törnvall said

    “Julens Godsaker!” December, advent, julkalender, mörkt, krispig vit snö, den dova tystnaden, dofterna, värmen av tjocka tröjor och härligt sällskap och den kalla friska luften utanför. Vakna på morgonen till den lysande adventsstjärnan…..höra knarret under fötterna när man går ut i mörkret… Den klara stjärnhimlen. Jag verkligen älskar julen och allt som hör till. Varje år bara myser jag mig igenom hela december med massor av pyssel, bak, fikor, julgodis och allt som hör till! Jag blev så glad när jag såg att du har skrivit en bok om Julens godsaker, för det är precis en sådan bok jag har velat ha, men den har inte funnits tidigare! Du verkar vara en sådan härlig person utan massa krusiduller, jag gillar verkligen stilen på dina recept och tidigare böcker. Hälsningar Karin

  52. Helena said

    Så här års börjar det suga i jultarmen och jag slänger mig över alla (alldeles för…) tidiga julspecialbilagor i tidningshyllorna, så “Julens godsaker” vore toppen att få sätta tänderna i! Å andra sidan har “Macarons mm..” den läckraste och mest lockande framsidan det här kakmonstret sett på länge så den skulle också sitta fint! Blir väl till att be tomten snällt antar jag…
    Hälsningar Helena

  53. Julia* said

    Hej Mia,

    Vilken söt idé! Det är “Klassiska kakor” som skulle jag vilja ha. Du vet att jag är en franska flickan mycket intresserad av svenska kakor och gamla saker😉 Så skulle jag vilja gärna lära mer om svenska traditioner och dina goda idéer!

  54. Sara said

    Kan jag få alla? Inte alls girig och rädd för dubbletter! Men ja ja, jag har väldigt svårt att välja mellan Mitt eget café och Min första bakbok.. så då får det bli…. Smulpajer! Nej, vänta!! Mitt eget café. Mitt eget café. Ja, Mitt eget café, så får det bli (sen alla andra).

    Håller tummarna!

  55. Sanna said

    Jag skulle bli jätteglad över Julens Godsaker. Jag bor i Storbritannien, men försöker genom hemgjord glögg, pepparkakor och nejlikeapelsiner hålla fast vid svenska jultraditioner så mycket jag kan. Lite inspiration vore toppen!

  56. Emma-Sofi Modigh said

    Åh jag skulle vilja ha Macarons, cupcakes, cakepops!
    Har tänkt ge mig på macaroons då vi fått reda på att sonen har glutenintolerans, och nåt smaskigt ska han ju få äta =D

  57. Andrea Mackie said

    Hej, Jag skulle vilja ha “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk”, eftersom jag vill lära mig hur man gör macarons, Dina ser alltid fantastiska ut! Jag är väldigt ung men jag har redan börjat få “beställningar” av mina bakverk, och jag skulle gärna vilja använda dina recept!
    Tack o hej🙂

  58. Joakim Tjälldén said

    Jag skulle vilja ha “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk”
    För att jag tycker du ska gå in o ändra namn till Mia hos skatteverket så du slipper paragrafryttare🙂

  59. Hanna said

    Jag kör en fuling för jag kan inte välja mellan “Julens godsaker” och “Macarons, cupcakes, cake pops och andra söta bakverk” och skulle bli sprittigt glad vilken av dom jag än vann.

    Den där förbaskade julsjukan har tagit över min kropp igen (oktober är väldigt sent för mig så jag bör väl vara nöjd ändå kanske) och jag antar att jag kommer vara arbets- och rastlös i december precis som jag är nu. Så det skulle ju sitta fint att kunna bakabakabakabaka allt möjligt julegott medan jag har all tid i världen så jag har nåt att sälja på julmarknaden samt bjuda släkten på i jul.

    Å andra sidan funkar ju macarons och sånt fint lika bra till jul som lussebullar och peppisar. Mina whoopie pies fick i alla fall tummen upp av flera svårflörtade släktningar förra vintern.

  60. RikaFia said

    Jag skulle vilja vinna Julens godsaker, som den julfantatiker jag är skulle inte min samling av julböcker vara komplett utan den.

  61. Josefine said

    Hej!
    Du har aldrig funderat på att ändra ditt namn i folkbokföringen till Mia då? Jag hatar liksom du när folk skriver mitt namn fel… känns som att det är någon annan de syftar på. Utöver detta vill jag ropa hurra, hurra, hurra för dig, för du har fått min kille att baka kladdkakor, och de är svingoda!!!

  62. Elin said

    De senaste två åren har jag bott i landet i öst, men den 30 november, dagen innan den 1 december, flyttar jag hem till min gamla hemstad, kanske bara för en månad eller två, men jag längtar så. Jag ser fram emot december och min plan är att lägga in sill och baka kakor och julgodis varje dag fram till jul. Jag vill att köket ska dofta härligt, jag ska riktigt skämma bort min familj där hemma – och jag tror din bok Julens godsaker skulle hjälpa mig massa på traven, den önskar jag mig allra mest av dina böcker.

  63. Titti Johansson said

    Jag skulle vilja ha Mitt eget café. Har för mig att du delade med dig av ett par av recepten i någon kvällstidningsbilaga när den kom ut och de recepten blev mycket populära hemma hos mig!

  64. Rasmus said

    Jag skulle gärna vinna “Fler kladdkakor”, helt enkelt för att jag är chokladfantast och kladdkaka är ett av mina favoritsätt att äta det på.

  65. Åsa Svennebäck said

    Mia! Jag skulle gärna vilja ha “Mitt eget café” av två anledningar: dels för att det verkar vara den enda av dina böcker som jag inte har (!) och dels för att någon annan änligen ska kunna få låna den från biblioteket. Senaste åren har den nog varit mer hemma hos mig i köket än på bibliotekshyllan…

  66. Sarah said

    Hej!
    Jag skulle vilja vinna “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk” med motiveringen att jag bakade macarons ihelgen och de blev helt misslyckade! Jag känner att denna bok är min chans att återupprätta min macaronsära😉

  67. Åsa said

    Jag skulle vilja vinna Macarons, cupcakes, cake pops och andra söta bakverk! Efter att ha misslyckats med att baka macaroner typ tjugo miljoner gånger så vill jag lyckas åtminstone EN gång innan jag kan ge upp och jag misstänker att det är med hjälp av din bok jag kommer att lyckas. Det är nämligen snart dags för det årliga stora släktkalaset vi har för min sambos släkt och jag har tyvärr satt ribban högre och högre för varje år med hur goda saker det bjuds på och i år måste jag erkänna att jag inte kommit på något jag inte bjudit på förutom macaroner. (I värsta fall får jag väl baka ett gäng havreflarn, de lyckas man ju alltid med och egentligen vette fanken om jag inte tycker att de är godare än macaroner, de har bara inte utseendet för sej på samma vis)

  68. Cathrin said

    Åh, jag skulle vilja vinna Julens godsaker. Jag ÄLSKAR julen, och jag älskar att baka. Jag och min kompis har redan nu bokat in 5 december som vår julbaksdag.. I smyg har jag redan börjat kolla på Tomten är far till alla barnen..😉 Men att jula i förtid får man göra i smyg, annars så tror folk att man är helt tokig!🙂 Då vore det ju bra att blidka dem med nåt gott julgodis!😀

  69. Jag är sugen på en av dina kladdkakeböcker, eftersom jag är ett chokladmonster! Man kanske till och med skulle kunna få den signerad om man vann…?😉

  70. Hanna said

    Jag skulle vilja vinna “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk”. Den skulle vara en perfekt julklapp till min kära syster som är konditor, men har tappat sugen på att baka. Med
    boken som inspiration hoppas jag att hon kommer igång igen, för hon är verkligen en pärla på det hon gör!

  71. Catharina Wollin Ekberg said

    Jag har några av dina böcker hemma och jag gillar verkligen allihop. Har gått och sneglat på boken Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk men ännu inte köpt den. Vill så gärna lära mig att baka macarons, som jag bakat, men med olika resultat. I boken hoppas jag hitta lösningen på mina macaron problem. PS. Är inte så mycket för att följa bloggar, men Mia, din blogg kan jag inte vara utan!

  72. tinadi said

    Älskar dina böcker och har ju redan några, men Mitt eget café är en dröm som jag gärna håller vid liv med dito bok:)
    Apropå namn så tröttnade jag på mitt officiella Christina som min arbetsgivare tvingade mig använda och bytte hos Myndigheterna när det ändå var dags att förnya körkort o pass. Christina på skånska är gräsligt fult kan jag tala om!
    Hälsar Tina kort och gott!

  73. Bruden said

    Jag är på utbytestermin i Reykjavik och skulle vilja ha kokboken Fler kladdkakor! Jag har i flera år letat efter det perfekta kladdkakereceptet (låg, salt och seg) men inte lyckats. Dessutom vore det underbart om det låg en bakbok och väntade på mig när jag kommer hem. Att bara ha två kokplattor och ingen ugn frustrerar nog de flesta bakälskare….

  74. Malin said

    Jag skulle bli jätte glad om jag fick Julens godsaker, jag är gravid och kommer att få fira julen utan gravad lax och härliga mögelostar. Det tänker jag ta igen genom att äta ohämmat med knäck, tryfflar och förhoppningsvis några nya godsaker från din bok. Inte behöver jag tänka på att bli för rund om magen heller så jag siktar på en riktig frossar-jul🙂

  75. Rebeca said

    Åhh, Jag skulle hemskt gärna vilja ha Julens godsaker. Julen är min favorithögtid och jag bakar massor hela inför Lucia och Julen.

  76. Jessica said

    Dags att bli klok, skulle vilja vinna en bok.
    Om jag några macaron-recept kan mig lära, min sambo med kakor jag kan nära.
    Skulle vara härligt, eftersom att lyckas ibland är besvärligt.
    Baka till familj och vänner, och alla som jag känner.
    Bli populär till kalas, få en glad grimas.
    Få komplimanger, om cupcakes med volanger.

    (Om jag vann, skulle det vara trevligt med boken “Macarons, cupcakes och cakepops.”)

  77. Åsa Jarl said

    Jag skulle bli jätteglad om jag fick din senaste bok Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk! Bara omslaget är så läckert att man börjar smådregla😉

    Jag har redan två av dina tidigare böcker och de används flitigt kan jag lova!

    Ha det så bra, hälsar Åsa

  78. Anna Larsson said

    Jag baka verkligen allt möjligt och älskar att göra det! Den enda saken jag kan komma på att jag aldrig har gjort är sockerkaka. Sjukt va?! Det som är så gott! jag skulle vilja göra en riktigt bra och därför skulle jag vilja tävla om “Sockerkakor”.
    Kram

  79. Petra Robertson said

    Jag önskar mig Julens Godsaker! Har nästan alla de andra böckerna själv eller hemma hos min mamma🙂

    Jag bor i England större delen av året så en bok om svenska julklassiker (med en modern twist!) passar utmärkt! Nostalgi och nyheter – allt på en gång. Perfekt! Ska fira jul i Stockholm i år med familjen och vill ha massor av bak-inspiration.

    Älskar dina böcker och din blogg, Mia!

  80. Anna G said

    Jag vill vinna “Julens godsaker” bara för att julen är vinterns ljuspunkt nr 1, en högtid med traditioner man längtar efter varje år.

  81. Lina said

    Jag skulle vilja vinna “Julens godsaker”, av den enkla anledningen att jag älskar julen, är min familjs “kak – och godisfixare” vid jul och att det är en av de få av dina böcker som jag inte äger🙂 Din senaste bok är grym by the way! En riktigt bra inspirationskälla. Jag är ett stort fan av din blogg och dina böcker! Tack för ordet🙂

  82. Idun said

    Jag vill ha din bok “Kladdkakor”. För att jag älskar kladdkakor, min syster älskar kladdkakor, min systerson på 8 år älskar kladdkakor, de flesta av mina vänner älskar kladdkakor. Jag är dessutom förtjust i att baka, så om jag vinner boken så blir det en win-win för väldigt många i min omgivning.

  83. Inger Persson said

    Julens godsaker är min drömbok. Alla dom andra har jag köpt allternativt lånat på bibblan så den är outforskad mark för mig och med tanke på vilken glädje och njutnig dom andra har gett så vore den perfekt när mörkret nu kryper närmre.

  84. Matilda said

    Jag skulle gärna vilja ha din bok “Klassiska kakor på nytt vis” eftersom jag älskar att baka, speciellt småkakor och sådana lite “gamla”, klassiska kakor som bakades förr. Och jag tycker om alla dina bakböcker för de har så bra recept och så vackra och fina bilder!🙂

  85. Veronica said

    Om jag hade turen att vinna skulle jag önska mig “Julens godsaker”. Bara för att jag tycker det är vansinnigt roligt att göra julgodis och hoppas med den få en massa nya idéer!
    Veronica

  86. Monica Cato said

    Jag skulle önska mig Klassiska kakor på nytt vis. Jag älskar små kakor. Och mina barn älskar små kakor…. Funderar ibland att skriva” vinbär” på mina kakburkar som jag fryser in. För när jag ska bjuda på kakor så händer det ibland att burken är tom😉 Dina andra böcker har jag. Och jag älskar dom !

  87. Sara said

    Jag skulle bli jätteglad om jag vann Julens godsaker. Älskar julen och vill gärna ha tips på vad jag kan baka för smarriga saker. God Jul!😉

  88. Jag önskar mig helt klart “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk”
    Helt enkelt för att jag brinner för att skapa dessa godingar och boken ser ut att vara precis så söt och inspirerande som en bok om SÖTA saker ska vara!

  89. PiaSalmiak said

    Hej!
    Önskar av hela mitt hjärta ett ex av “Julens godsaker” av den enkla anledning att jag har nästan alla andra av dina kokböcker, och aldeles för många julkokböcker för att kunna smita in ytterligare en jul-kokbok i samlingen. Men en vinst-bok.. oh ja, mycket mycket fint med plats för en sån..

    //Pia

  90. Susanna Fink said

    “Semlor” skulle passa bra i min annars nästan kompletta Mia-samling!
    /Susanna

  91. Jenny said

    Jag skulle önska mig boken med det långa namnet, Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk. Tänk vilken bok att ha i bokhyllan i alla år framöver, ingen annan kakbakbok kan väl representera vårt 2011 bättre. Och i väntan på framtiden får jag njuta av fantastiskt pastelliga, romantiska bokuppslag med gosigt bra recept och tips.

  92. Åsa K said

    Jag är en sån som gillar att testa nya recept och att bläddra i receptböcker. Jag jobbar med att lära ungdomar laga mat och baka och är hela tiden på jakt efter bra recept som är beprövade, ligger i tiden och som är snyggt fotade. Därför skulle din nyaste bok macarones, cupcakes, cakepops och andra söta saker vara ett bra komplement till kokbokssamlingen min.

  93. Jessica said

    Jag skulle vilja ha Macarons, Cupcakes, Cakepops och andra söta bakverk för den har det i särklass absolut läckraste omslaget. Eller kanske Julens godsaker, för julen är nog det bästa jag vet – och den är snart här. Jippi!

  94. Sofie said

    Jag skulle önska att boken GODIS fanns hemma hos mig. Är föräldrarledig o har hittat det som ger mig energi de trötta dagarna -att baka. Har din senaste bok, med den långa titeln:), som jag kämpar på med;)!! //Sofie

  95. Christina Bothén said

    Hej du. Jag skulle vilja vinna boken om ostar – det är nästan den enda av dina böcker, som jag inte har i min ägo.

  96. Emmy said

    Åhh om jag fick din senaste , Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk. Inte bara för att jag vill baka mig igenom den pärm till pärm utan också för att den är en grymt snygg inredningspryl!

  97. Karro said

    Eeeh, får man skriva ALLA?!!!🙂 Men framför allt Julens godsaker, för jag bläddrade i den på ICA idag och såg ett recept på knäckbrownies idag som jag är MYCKET intresserad av! Låter vansinnigt gott!

  98. sofia said

    jag skulle vilja vinna mitt eget kafe,för att den har allt🙂

  99. Emma said

    Hej MIA!
    Jag och mina kompisar Hanna och Desirée tillhör den (förvånansvärt stora) gruppen av svenska ungdomar som bestämt sig för att pröva lyckan i Norge – d.v.s. åka hit för att jobba och tjäna feta cash. I veckorna jobbar vi för fulla muggar, men när helgen kommer – då är det kladdkakedags! Vi blandar hafsigt ihop ingredienserna (vi är ju så sötsugna!)och skjutsar in kakan i det otroligt sunkiga kollektivkökets ännu sunkigare ugn. Resultatet blir oftast en kaka bestående av bränd yta och därunder – mest smet. Till denna äter vi sprutgrädde. Efter baket igår sa mina kompisar “vi är TRÖTTA på kladdkaka” och jag tänkte “vafan! klart man blir trött på kladdkaka när den inte görs ordentligt!” Jag är trött på äckliga slarv-kladdkakor, som smakar samma varje gång, och därför önskar jag mig boken Fler kladdkakor! Jag ska allt visa dem!

  100. Jag skulle vilja ha “Klassiska kakor på nytt vis” om jag har turen att vinna. Jag vill ha den därför att jag genom att flytta från Sverige har förstått hur underbara (och viktiga) våra svenska traditioner är. Vill kunna visa upp dem för alla människor jag möter här i Canada och få dem att verkligen smaka på de svenska traditionerna!

  101. Jenny Wahlström Gustafsson said

    Hej Mia! Om jag vann, så skulle jag vilja ha “Julens godsaker” helt enkelt för att jag älskar julen och allt bakande som hör till och för att det skulle vara roligt med lite ny inspiration! Kram!

  102. Yngsta dottern, Maja 12 år, har ändrat sitt yrkesval nyligen från ridskolechef till konditor. Hon och hennes kompisar bakar för fullt hemma och de har lärt sig att städa efter sig. Sedan boken “Macarons, cupcakes …” kom ut har hon gått och suktat och längtat efter boken. Jag tror att årets julklapp för henne skulle vara om det fanns ett signerat ex av boken fanns under juleträdet. Så jag vill gärna ha macarons-boken för att ge bort den, hälsar Meg Sunesson

  103. Jag skulle vilja vinna Sockerkakor. En riktigt god sockerkaka slår mycket, kul också med olika varianter i samma tema!
    Igår köpte jag föresten Julens godsaker, kunde inte låta bli när jag såg den på ica. Mysig bok som får mig att längra ännu mer till julen!

  104. Christina said

    “Julens godsaker” skulle jag gärna vilja ha, därför att jag är ett riktigt bull- och kakmonster och att jag vill bli inspirerad till att göra ett riktigt fint pepparkakshus till jul!🙂
    Hälsnignar Christina

  105. Gunilla Jönsson said

    Jag skulle helst vilja ha Julens godsaker, för den har jag inte i min samling av dina övriga böcker.
    Det är något speciellt med hemlagat julgodis.

  106. Simone said

    Hej,åh skulle vilja ha vilken som helst,är inte kräsen,älskar bara bakböcker och har en av dina som jag blev sponsrad från fazer,mitt eget cafè.
    drömmen är att bli konditor,men då man bor i norrköping har vi inget här,så det blir massa bak hemma och får bli självlärd,men med böcker underlättar det min resa som jag hoppas kommer närmre drömmen.

  107. Cecilia said

    “Klassiska kakor” skulle vara en jätterolig bok att ha på bakhyllan i köket! Då skulle jag förmodligen pensionera min gamla “Sju sorters kakor” och försöka tänka lite mer kreativt kring småbröden i framtiden. Jag älskar småkakor, och blir skogstokig på folk som kallar dem för “torra”. Jag jobbar hårt på att övertyga dem om motsatsen:D

  108. Johanna said

    Jag skulle så gärna vilja ha julens godsaker bara gör att den skulle göra bakbokssamlingen komplett.🙂

  109. Ulrika åberg said

    Julens godsaker är ett självklart val för jag är både en gottegris & julfreak!

  110. Sarah said

    Jag skulle gärna vinna “Julens godsaker” eftersom jag har haft julkänsla i en månad nu! Hoppas, hoppas!

  111. Vanessa said

    Åh, “Klassiska kakor på nytt vis” hade jag velat ha. Jag måste samla på kakrecept nu, testa nya och hitta de bästa, inför gesällprovet till sommaren! Där ska det ju vara så himla klassiskt.

    Men jag har fått upp ögonen för sånt nu. Det finns så mycket gamla recept som är skitbra, och roliga konstiga kakor. Jag har fått mormors gamla bakböcker, och det är jättekul att testa recepten där.

  112. Pusa said

    Jag älskar ju att göra tårtor så absolut är det den boken jag skulle vilja vinna.🙂

  113. Frida said

    Hej Mia!
    Jag skulle gärna vilja ha din kakbok “julens godsaker”!
    Har ingen av dina böcker än och det vore ett ypperligt tillfälle att briljera med dina recept på alla stundande glöggkalas och juldagar!
    Jag älskar att baka och det skulle vara jättekul att få smaka på dina julfavoriter!
    Hälsningar Frida.

  114. Hanna said

    “Julens godsaker” vore perfekt för att prova på nya recept till jul så man har något gott att bjuda på när alla samlas vid adventsljusen. Den skulle jag hemskt gärna vilja ha!

  115. Magdalena said

    Kul med tävling!
    Om jag vinner väljer jag “Sockerkakor” även om det låter lite tråkigt jämfört med macarons och andra små fina kakor som görs just nu men jag känner att en gammal hederlig sockerkaka alltid håller måttet och vill gärna ha många bra recept samlade på ett ställe.
    Tack för mig! Hälsningar från Finland.
    Magdalena

  116. Lisa said

    Julboken skulle jag gärna vilja ha om jag vann!
    Här sitter jag i England, helt ensam i ett korridorsrum och ska plugga i en termin. Det värsta är ju att alla (och då menar jag verkligen alla) mina baksaker är kvar i Sverige! Och det kliar som tusan i fingrarna efter att få baka. Då skulle det vara underbart med en ny kokbok som väntar på en när man kommer hem igen till jul och kan baka igen!🙂

  117. Gerda said

    Jag skulle vilja ha “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk”, för den är dyrast så då får jag mest för den sen när jag säljer den vidare🙂

  118. Paulina said

    Hej! Hoppas verkligen att jag inte anmäler mitt tävlingsintresse försent. Har en mycket bra motivering till varför jag skulle bli så glad att vinna din superduperclassic: MIA Öhrns Kladdkakor fr 2003 ! Min har helt enkelt blivit väldigt sliten, lite för välanvänd. I somras spilldes det dessutom ut en kaffetermos mitt i boken, (gissa hur besviken jag blev då), så det vore helt enkelt på sin plats med en ny, fresh & clean bok i hyllan. Lite patina är ju alltid kul, men boken har tyvärr blivit oläsligt sargad på rätt många ställen.
    -Tack Mia för dina alltid så inspirerande blogginlägg och böcker (och radioinslag)!

  119. Therese said

    “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk” skulle jag hemskt gärna vilja ha här hemma i min kok- och bakbokssamling :)) Helt enkelt för att jag älskar att baka och rumstera om i köket och denna är en av de få av dina böcker som jag inte har ännu :))

  120. Madde B said

    Jag vet inte om jag ska välja din senaste bok “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk” el din första bok “Kladdkakor”. Äldste sonen önskade sig kladdkakeboken när han fyllde 10 år och den bakade han ur varje helg. Nu snart fem år senare är den väl andvänd och jag får låna den ibland. Men jag skulle nog gärna vilja ha en egen, för när den dagen kommer och barnen flyttar hemmifrån flyttar garanterat boken med och då många av familjens favoriter finns där i blir det till att skaffa sig en egen. Jag väljer med andra ord boken “Kladdkakor”

  121. Johanna said

    Lätt som en plätt blir det för mig. Jag önskar mig Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk. De andra pryder redan sina platser på min hylla🙂 Måste inflika att du har en härlig blogg med mängder av inspirerande bilder!

  122. Någon rekommenderade din senaste om Macarons och Cakepops och annat mumsigt. Så den vore det trevligt att få äga.🙂

  123. Anni said

    Jag önskar mig Julens godsaker, så att barnen och jag tillsammans kan skapa det läckraste bordet till julafton!

  124. Marie R said

    Jag skulle gärna vilja vinna “Fler kladdkakor”, eftersom just kladdkaka är min sons favoritfika nr 1. Vi använder din första bok filitigt och det skulle det vara roligt att överraska sonen med nya sorter att baka tillsammans:-)

  125. Eva J said

    Jag skulle vilja vinna Fler kladdkakor. Kladdkakor i alla former är det bästa jag vet. En misslyckad vanlig sockerkaka som blivit kladdig är väldigt god men går inte att göra igen.

  126. Karin said

    Åh jag fullkomligt älskar semlor och drömmer om att redan nu få sätta tänderna i en så jag önskar mig din bok om semlor! Tack för en mumsig blogg som alltid gör mig glad och baksugen, Karin

  127. Emma said

    Jag skulle vilja ha boken “Macarons, cupcakes, cakepops och andra söta bakverk”. Detta eftersom att jag älskar att baka och speciellt att baka cupcakes. Men även eftersom att jag inte riktigt kommit på knepet med Macarons än! Sedan skulle en ny bakbok att bläddra i vara den perfekta boten mot höst och skol stressen som har smugit sig på!🙂

    Tack för en underbar blogg!

  128. Sofia said

    Hej fina Mia,

    Jag skulle bli superglad för vilken bok som helst men nu har jag ju redan några själv ;o) Jag önskar mig i för tidig julklapp Julens godsaker – jag älskar julen och allt som hör till eller Sockerkakor som jag tummat på många gånger eller Mitt eget Kafé bara för att drömmen om ett kombinerat bokcafé ligger och lurar…

    Tack för en härlig inspirerande blogg.

  129. Frida Järpegård said

    Jag har ju ingen av dina böcker ännu, men nog är jag sugen på cupcakes boken, eller kanske jul boken. Eller vilken som faktiskt! Kul att du gett min storebror en fajt i Duellen!

Leave a Reply

