Bagaren och mässan

October 1, 2013

020

Det var full fart och väldigt roligt på bokmässan som vanligt! Jag bakade på kockteatern och frotterade mig med kokboksförfattare som Lisa Lemke, Linda Lomelino, Roy Fares, Smilla Luuk och Emma Hamberg. Men allra roligast var nog besöket på Bagaren och Kocken. Vilken butik, rena himmelriket! Jag ville aldrig gå hem. Bagaren och Kocken är en nätbutik som många känner till, men har ni vägarna förbi Göteborg är det väl värt en utflykt till den fysiska butiken strax utanför stan.

017

Som om jag inte var såld nog fick jag av ägarna två underbara emaljkastruller och ett mått från Reiss som jag har önskat mig i evigheter (de som syns i headern här ovan är inte mina egna, de tillhör fotograf Marie Eriksson).  Jag fick dessutom ett helt knippe med slickepottar. Nästan oanständigt många, vilken lycka!

028

Missade ni bokmässan men ändå vill se när jag står och apar mig på scen har ni chansen på Hem- och Villamässan i Stockholm. Nu på torsdag står jag på scenen och bakar klockan 15. 15 och klockan 18.15 och på lördag är jag där klockan 15.45. Vägg i vägg kommer även Chokladfestivalen gå av stapeln samtidigt.

3 Responses to “Bagaren och mässan”

  1. Annika said

    Åh, och jag som hade tänkt gå på Hem & Villa/Chokladfestivalen på söndag. Nu får jag försöka stuva om i kalendern… 😉

  2. Cecilia said

    Chokladfestival?? Det låter som något jag skulle vilja lägga en hel semestervecka på:)

Leave a comment