Chokladcheesecakechock

March 16, 2011

I höstas gjorde jag i förbifarten en intervju för Aftonbladet i samarbete med SEB om mitt företagande. Jag får ofta figurera som något sorts gott exempel på ungt, kvinnligt entreprenörskap, vilket säkert får min stackars revisor att kikna av skratt. Jag har ungefär lika bra koll på räkning och ekonomi som Sverigedemokraterna (det är den enda likheten mellan mig och det förhatliga pajaspartiet). I artikeln nämns mina kladdkakeböcker, och för att illustrera det skickade jag med en bild på en kladdig chokladcheesecake. Annonsen låg sedan uppe på Aftonbladet och SVDs förstasidor i flera veckor, och folk blev som tokiga efter den där chokladcheesecaken! De mejlar och googlar konstant efter receptet, och nu såg jag just att Aftonbladet lagt upp artikeln igen. Jag skulle så gärna vilja dela med mig av receptet, men kruxet är att mitt levebröd är att sälja recept till tidningar. Chokladcheesecaken gjorde jag till ett somrigt receptjobb till Allt om Mat som vi plåtade förra sommaren, men som inte publiceras förrän denna sommar. Allt om Mat är benhårda på att recepten de köper in från frilansare inte får ha publicerats tidigare, så därför kan jag inte ge ut det än. Visst, det finns i princip ingen copyright på recept, men jag vill ju vara schysst mot mina uppdragsgivare. Men håll ut, jag lovar att hojta till när receptet kommer i tidningen, troligtvis någon gång i juni, och då dekorerad med hallon. Den är förresten galet god, och väl värd att vänta på!

Bilderna får självklart heller inte publiceras på annan på plats, men bilden ovan plåtade jag själv av den kaka jag provbakat vid ett senare tillfälle, och kommer alltså inte att dyka upp i Allt om Mat.

11 Responses to “Chokladcheesecakechock”

  1. Catharina said

    Åh herregud vad god den ser ut! Förstår att folk har frågat om den, det skulle jag också göra.

  2. Petra said

    Mums vad god den såg ut!

  3. Den såg riktigt god ut! Mums!

  4. Håkan said

    Nu väntar jag verkligen ännu mer till sommaren och juni

  5. André.B said

    Denna kakan känns det som jag sett lite överallt på nätet. Även dykt upp i mina drömmar…

    Det är ju perfekt att man prenumerar på “allt om mat”.
    Har tidigare gjort en en mjölkchokladcheesecake som verkligen inte föll mig i smaken, alldeles för tung och smaklös. På bilden att döma verkar denna ha potential att bli en topp 5 favorit cheesecake 🙂

  6. Freddie said

    Tack för ett underbart rolig och inspirerade kurs i lördags! Sjukt taggad att fortsätta att göra macarons på egen hand!
    Kursen gjorde det extremt tydligt var jag gjort fel i mina tidigare försök 🙂

    Till alla er som funderat på att ta en kurs för Mia; Gör det!!!

    //Fredrik

    • miaohrn said

      Freddie, det är jag som ska tacka! Jag är så glad att du var där och räddade mig från att bli HELT galen på den där jobbiga tanten som bara skrek på mig hela dagen. Tack för ditt stöd!

  7. Den ser helt ljuvligt god ut!!

  8. Filippa H. said

    Jadu – jag förstår att det kommit förfrågningar om recept på den kakan! Man kan närapå känna smaken, för att inte tala om den lena konsistensen, bara genom att titta på bilden, haha.

  9. TårtOlga said

    mmmm. det vattnas i munnen på mig… får vänta på receptet

Leave a comment