Hybridfrukter

August 18, 2015

_MG_1602

Frukt och bär är ju ett trevligt fenomen, och då känns det alltid positivt när det dyker upp nya sorter och roliga hybrider. Därför blev jag glad när jag hittade både ananasgubbar, smultrondruvor, mangodruvor och hallongubbar på en välsorterad mataffär (Ica i Alvik). Jag slog till på ananasgubbarna för jag tänkte att jag skulle tipsa er om hur gott och roligt det var. Men det var egentligen inte särskilt gott. Ananasgubben är en hybrid mellan jättesmultron och scharlakanssmultron med en svag smak av ananas, men jag tycker mest att de hade fått den där lite metalliska syrligheten som kiwi och ananas brukar ha. Kanske roligast som en kuriositet och eventuellt som dekor.

_MG_1601

6 Responses to “Hybridfrukter”

  1. Sara Ekstrand said

    Odlade egna ananasgubbar och de blev faktiskt goda. Men de blev ganska små.

  2. Eva said

    Oj vad jag känner mig gammaldags… Jag vet inte ens om de är vackra att se på…? Omogna jordgubbar eller kanske artificiella? Ja, jag är nog gammaldags nu när jag tänker efter. Men kul ändå.

  3. Vilken bra affär!!! Älskar affärer som tar in nya, spännande produkter. Dessutom får du ännu ett bär att jobba med;)

Leave a Reply

