Bullfest!

August 11, 2015

bullar1

Många matskribenter som får barn får samtidigt ett tvångsbeteende att ha med sina ungar på varje jobb och alla bilder de gör. Jag har försökt att inte göra det. Inte för att jag har något emot att exponera mina barn, men för att man är väldigt subjektiv när det gäller hur fotogeniska ens barn är. Jag tycker ju att de är det finaste på jorden, men det betyder inte att alla andra vill se när de sitter och trycker i sig kakor. Men så förra sensommaren kunde jag inte hålla mig längre, Nisse fick ta ledigt från dagis och hänga med på en bullplåtning för Icakuriren. Som han älskade det! Efter det bestämde han sig för att sluta på dagis och jobba med mig resten av livet. Eller så ska han jobba på reningsverk, det varierar lite.

Tesch_bullkalas_140814_038

Ovan syns vaniljbullar med chokladglasyr och nedan toscabullar och kardemummabullar. Alla recept hittar du på icakuriren.se och alla bilder är plåtade av Björn Tesch.

bullar2bullar3

Tesch_bullkalas_140814_084

Jag, min kompis Lars och Björns son Milton fick också hoppa in som modeller/ bullätare.

Tesch_bullkalas_140814_057Tesch_bullkalas_140814_272

10 Responses to “Bullfest!”

  1. Det låter som en god idé att sluta dagis och börja jobba med dig. Förövrigt är gossen jättesöt!

  2. Sara Ekstrand said

    Varför välja? Han kan väl ha två deltidsjobb och få det bästa av två världar! Verkar vara en naturbegåvning vad gäller bullätning.

  3. Eva said

    Vilka fina bilder Mia! Roligt för Nisse att titta på dom när han blir äldre också. Reningsverk? Underbart! :-)))

  4. Sanna E said

    Nisse påminner mig om en söt Karlsson på taket. Verkar så go!

  5. Gabriella said

    Tycker att Nisse passar alldeles perfekt som fikamodell! Ser fram emot att få se honom på bild i alla baktidningar framöver! 🙂

Leave a Reply

