Skorpan

May 27, 2015

20150527-132643-48403730.jpg
Det här med att ha lite mjöl på brödet för att ge en rustik bagerikänsla, har inte det gått till överdrift här? Visst kan det behövas till utbakningen, men en 5 millimeter tjock skorpa smakar ju bara illa och leder till att hela mustaschen och kläderna blir vita av mjöl. Men som motreaktion till hela den här glutenfria trenden känns det förstås lite befriande. Mackan är inköpt på nyöppnade Café Aube vid Hornstull, men jag vet inte vilka som levererar deras bröd.

5 Responses to “Skorpan”

  1. Nä fy! Är inte gott, praktiskt och ser väldigt oproffsigt ut 😦

  2. Mikaela said

    Haha, när jag först fick upp sidan och bara såg översta delen av bilden trodde jag det var någon form av sprucken maränggrej, vilket jag sen inte fick ihop med rubriken. När jag bläddrade neråt blev jag ännu mer förvånad :O Ser verkligen inte gott ut…

  3. Eva said

    Tyckte också det såg ut som maräng. Seriöst alltså… Det ser ju hur läbbigt ut som helst. Man får alltså börja med att blåsa på mackan.

  4. Annika said

    Verkligen konstigt. Mjöl är ju inte gott bara som det är, och så himla snyggt är det inte heller – speciellt inte när man försöker äta och får mjöl överallt.

  5. Cecilia said

    Det ser ut som att frallan har hamnat mitt i nån sorts snöstorm, tycker jag:) Och usch vad torrt och äckligt att få så mycket mjöl i munnen.

Leave a Reply

