Bakelser i Budapest

April 17, 2015

108

Jag gillar att resa, men med två småbarn är det oftast nog med äventyr att ta bussen till en annan stadsdel. Längre resor än så verkar mest plågsamt. Förvisso har vi kompisar som reste jorden runt när deras barn var i samma ålder som våra, och som sedan skänkte alla barnens vinterkläder till oss och flyttade till Singapore. Just nu nöjer jag mig hursomhelst med att hålla mig till hemmaplan, men jag gillar att läsa och höra om andras resor, och får liksom böna och be kompisar att berätta i detalj om sina senaste strapatser. Jag önskar att det fortfarande var comme il faut att ha diabildsvisning av sina senaste resor på parmiddagar, så som när jag var liten.

Det jag vill komma fram till med allt det här dravlet är att jag har läst en trevlig DN-artikel om bakverk i Budapest och en guide till stadens anrika kaféer. Här kommer länk om fler av er vill drömma er bort till eller rent av är på väg dit på riktigt. Om någon av er ska till Paris så här på vårkanten rekommenderar jag Mattias Kristianssons konditori-guide. Bilden ovan kommer från Pignol, ett trevligt konditori i Lyon.

One Response to “Bakelser i Budapest”

  1. Marianna said

    New York o Gerbeaud är verkligen lyxställen. Men finns många andra ställe fullpackade med mums saker. Prova gärna vallmofrö fyllda strudel;) Eller “krémes” – min mans fav.

Leave a Reply

