Ett trädgårdskafé att längta efter

March 27, 2015

fryksta

Jag älskar ju kaféer och försöker alltid hålla ögonen öppna efter sådana som inte ligger i Stockholm för att kunna tipsa er som bor och rör er i andra delar av landet. Idag fick jag ett så trevligt mejl från Sara som driver Fryksta Trädgårdscafé i Kil i Värmland. Så här skriver hon:

Här kommer ett tips från Värmland – vårt lilla trädgårdscafé som vi driver i liten skala här hemma på somrarna, med bakning i vårt vanliga kök och servering under äppelträden! 

I köket använder vi gärna ekologiska ingredienser, frukt, bär och ätbara blommor från trädgården och en del värmländska specialiteter som skrädmjöl och svedjeråg.
Låter ju rasande trevligt tycker jag! Men man får hålla sig till tåls till juni när de öppnar igen.

2 Responses to “Ett trädgårdskafé att längta efter”

  1. Tess said

    Hej!
    Kom i efterhand att tänka på att det var fräckt av mig att inte fråga först, så frågar efteråt.. Jag tipsade Semper barnmat på Facebook om ditt barngröttårterecept. Din bloggadress står med på bilden jag la in med receptet och skrev såklart att det inte var mitt egna. Hoppas detta var okej och förlåt att jag inte frågade först!

    Trevlig helg!

Leave a comment