Chokladbollar med brynt smör

March 5, 2015

20150305-110115-39675541.jpg

Jag fascineras så av alla som bakar när de är föräldralediga. Trots att det är mitt yrke lyckas jag sällan få ihop något mellan blöjbyten, skrik och matning. Att lyckas duscha och få på mig ännu icke nerkräkta kläder är nog med utmaning och spänning för mig på en dag. Men! Häromdagen bakade jag faktiskt chokladbollar medan Olle smågnällde i bärselen. För att skoja till det hela brynte jag smöret och tillsatte lite flingsalt i smeten. Så himla gott! Nästan allt blir ju godare med brynt smör och här tog jag ett helt vanligt recept på chokladbollar (det från Sju sorters kakor självklart) men brynte först smöret och lät det svalna och sedan stelna en liten stund i kylen innan jag blandade ihop det med resten av ingredienserna. Voila!

5 Responses to “Chokladbollar med brynt smör”

  1. Ida said

    Oh, ser jättegoda ut! Skönt också att läsa om fler som har svårt att få möjlighet till bakning med liten att ta hand om… Får se om jag kan prova detta framöver (min lillgrabb vill inte åka bärsele, tyvärr)

    • miaohrn said

      Stackare, jag skulle bli galen om Olle inte ville vara i bärselen! Hoppas din kille åtminstone gillar säng eller vagn eller babysitter eller vad som helst. Lycka till!

  2. Renate said

    Otroligt goda!

  3. Marianne said

    Jag testade att bryna smöret. Men tyckte inte om det. Jag gillar brynt smör men inte i chockladbollarna. Ingen av oss i familjen tyckte det var gott.

Leave a Reply

