Storken

February 8, 2015

mianisse

Jag kanske kan ha gett intryck av att det här med Olle var någon slags plötslig jungfrufödsel eller att han kom med storken, men icke. Ovan syns jag, Nisse och mage för ett par veckor sedan, och nedan har vi världens bästa pappa och make Erik.

20150209-094416-35056255.jpg

Men så här är det. Jag har aldrig vågat hoppas på att föda levande barn, och jag tycker att det är så sorgligt med vanliga bloggar och instagramkonton som förvandlas till missfalls-bloggar och dödfödda barn-instagramkonton. Därför har jag inte basunerat ut min graviditet här, för jag vill att det här ska vara en glad kakblogg, oavsett vilka toppar och dalar som pågår i mitt liv för övrigt. Men både Olle och Nisse verkar må bra än så länge, och vill ni veta mer om mina gravidkrämpor och förlossningar och småbarnsbestyr så hojta till. Vill bara inte trötta ut er med mitt privatliv om ni främst vill läsa om kakor.

12 Responses to “Storken”

  1. Åsa Rickman said

    GRATTIS !!!!!

  2. Eva said

    Du har så rätt där. Man vet ju aldrig vad som händer. Lika bra att ligga lågt. Nu har du snart massor med “hjälpredor” i köket. Hoppas du hinner med dina roliga och upplysande inlägg fortsättningsvis! Det kanske t o m blir den där stunden på dagen då du samlar dina tankar och skriver ett inlägg. En slags digital/mental fikapaus. 🙂 Som sagt: stort grattis Mia!

  3. Lotta said

    Grattis till tillökningen! Måste bara nämna att jag har två farbröder (tvillingar för övrigt) som heter Olle och Nisse. Kul sammanträffande 🙂
    En lagom dos småbarnsbestyr bland kakorna är bara trevligt. Kul att känna att det är en “riktig” människa bakom orden och inte bara ett varumärke.
    Ha det så gott i bäbisbubblan. Vi finns här när du kommer ut igen.

    • miaohrn said

      Vad roligt med dina farbröder Olle och Nisse! Du får hälsa från oss! Och kan garantera att jag är väldigt mycket riktig människa och bara lite, lite varumärke.

  4. Stort grattis, kära Mia! Fin familj ❤

  5. Marie said

    Grattis.
    Till bullen du hade i ugnen…

  6. annaharald said

    Grattis till två fantastiskt fina pojkar! Hoppas du mår bra!

    Det är något med vår tid, där normen tycks ha blivit att en bör dela ALLT som har med ens liv att göra. Även jag är nybliven tvåbarnsmamma och jag kan inte ens börja föreställa mig hur det skulle vara att inte våga hoppas på friska, levande barn. Vill du berätta, så gör det, känner du inte för det, låt bli. Det är din historia och du ska göra vad du vill med den!

    Med en stor, varm kram från en Mamma till en annan <3.

    /Anna

  7. Cecilia said

    Jag tycker att det är en sund iställning! Och bra. Det måste väl verkligen vara upp till var och en hur mycket man vill fläka ut av sitt privatliv. Och det gick ju bra med lilla knytet, oavsett:) GRATTIS!!

  8. Helena E said

    Grattis till din son! Jag såg en mage skymta förbi för länge sedan i ett inlägg men förstår verkligen om du inte vill skriva om det under tiden. När jag var gravid väntade jag länge med att berätta det och la inte ut något om det på sociala medier, jag känner lite samma sak. Men om du vill dela lite om småbarnslivet eller graviditet tycker jag bara att det är kul. Och såklart allt som hör bakningen till. Tack för en fin blogg!

Leave a Reply

