Bagarbarn

February 7, 2015

20150207-101855-37135887.jpg

Jag fick en sådan här liten pralin i söndags! Hurra för det! Han ska heta Olle och är en liten miniplutt, han vägde 2722 gram när han föddes och mätte 46 centimeter. Trots att jag tryckt i mig semlor och annat gott för att tjocka till honom i magen.

Observanta bloggläsare har frågat om hans storebrors semmelbody skulle passa – och voilà! Det gör den nästan även om den är lite i största laget. Bodyn kommer från Lindex men inköptes av min kompis Alice Brax redan innan storebror Nisse var påtänkt. Framförhållning minsann! Den är alltså lite svår att få tag på nu, men kan dyka upp då och då på Tradera. Jag blir så glad när jag lyckas få tag på kläder och tyger med svenska bakverk istället för mer internationellt gångbara cupcakes och macarons.

_MG_0983_MG_0959

 

 

18 Responses to “Bagarbarn”

  1. AnnaN said

    Ett stort GRATTIS till dig och hela familjen!

  2. Sighe said

    Grattis, vad härligt!

  3. Eva said

    Finaste, finaste Mia! I kväll läser jag det här. Klockan är 19:28 och jag fick höra om Olle idag kl 14. Hur det gick till är en annan historia men gissa om jag blev förvånad när det här inlägget nådde min e-postlåda! Nu bloggar ju du om annat än barn men det här känns som “han-kom-med-storken”. Inte ett litet pip har vi hört om graviditet. Eller har vi det? Vilken grej! JÄTTEGRATTIS! Din kille är ju jättestor! Min vägde 1766 gram. Fast min slår din yngsta i ålder. Han är 20 nu. Kram Mia!

  4. Amiechan said

    Grattis! Så roligt att höra. 🙂

  5. Cafolkne said

    Grattis!!! Vilken underbar liten varelse ni skapat 😃

  6. Ida said

    Grattis! 🙂 Så söt och vilken fin body 🙂

  7. Agi said

    Önskar din familj allt gott. Vilken liten sötnosing.

  8. Enormt stort grattis till din nya bakelse!

  9. Pernilla said

    Grattis till lillsemlan!

  10. Ett stort grattis till din nya bakelse! Vilken sötnos! Mys, gosa och njut!! ❤

  11. Marie i Skåne said

    Stort grattis till sonen!!💐💐🎈

  12. Meg said

    Ett varmt grattis till er alla!
    En body med semlor får jag nog ge mig ut och leta efter på tradera. Jag ska få ett barnbarn om en dryg vecka och den blivande pappan ÄLSKAR semlor.

  13. Stort grattis till hela familjen. Så underbart med en liten bror 🙂 Någon frågade mig om jag inte skulle på bakkurs snart igen, varpå jag svarade att hon nog är gravid och inte håller några kurser för närvarande. Lycka till och hoppas på en kurs så småningom 🙂

    • miaohrn said

      Vad roligt att du kände på dig det! Helt rätt, jag blir så aggressiv när jag håller kurs och är gravid, så bäst att låta bli. Kram!

  14. Stina said

    Har du kvar bodyn och till försäljning? Letar febrilt! Stort tack på förhand! /Stina

    • miaohrn said

      Jajamen, jag har kvar den! Kan du tänka dig att låna den och sedan posta tillbaka den när den är uruxen? Är löjligt fäst vid gamla bebiskläder.

Leave a Reply

