Chokladhus!

November 24, 2014

yum-yum-chocolate-house-new.min

I våras fick jag i uppdrag att skapa det här chokladhuset för Marabou, och nu har det äntligen lanserats i form av en broschyr med beskrivning på hur man själv kan bygga det. Broschyren ska finnas i de flesta mataffärer, och instruktionerna finns även på hemsidan. Tävling är det också, så passa på att lägga upp ditt eget hus på instagram för att ha chans att vinna chokladcheckar. Huset har Sara Danielsson fotat.

Att skapa chokladhuset är bland det roligaste och jobbigaste uppdrag jag har haft. Den slutliga konstruktionen är väldigt simpel och enkel att bygga själv, men att komma fram till just den lösningen krävde svett, tårar och många, många kilo choklad. Men fatta vilken dröm att få tillgång till så mycket choklad jag ville! Just Marabou mjölkchoklad råkar dessutom vara bland det godaste jag vet, men efter min extrema konsumtion under projektet har suget sjunkit drastiskt.

IMG_5424

Även Nisse var en lyckligt lottad unge när jag jobbade med det här drömprojektet. Här får han äta upp det slutgiltiga huset till lördagsgodis, och vi har fortfarande skafferiet fullt med ratade husdelar. Han har dessutom blivit så pass präglad att han inte ser någon poäng med att bygga pepparkakshus till jul, utan vill att vi ska göra ännu ett chokladhus. Och visst är det lite enklare än att kavla och grädda pepparkaksdeg, och dessutom godare att äta upp.

6 Responses to “Chokladhus!”

  1. Åsa said

    Åhhh vad fint! Med chocoholic till make måste jag ju bara göra detta (eller kanske hellre be sonen)!

    Tack för tips!!!

  2. Anna said

    Vilken kul grej!!

  3. Louise said

    Yey, äntligen! Vad fint det blev!

Leave a Reply

