Paris!

October 8, 2014

062

Jag gissar att ett flertal av er planerar Paris-resor så här till hösten, och jag får titt som tätt frågan om jag har tips på konditorier i Paris, men jag har varit lite dålig på att kartlägga dem. Det finns ju så många finfina ställen i den stan att man bara kan strosa runt och stöta på det ena stället efter det andra utan ansträngning. Mattias Kristiansson tycker dock tvärtom, att det vore slöseri med dyrbar Paris-tid att råka gå in på ett halvdant ställe och riskera att missa några av pärlorna. Och det har han ju rätt i. Han har därför gjort en superfin och utförlig guide till Paris bästa konditorier som du hittar på hans i övrigt något slumrande blogg Bake my day.

081127058

Ska jag vara helt ärlig har jag fotat bilderna i Lyon. Dit har jag heller ingen konditori-guide.

3 Responses to “Paris!”

  1. Oh la la! Tackar för tipsen, här ska läsas och suktas innan det äntligen bär väg i början på december för julshoppning `a la Franc.

  2. Jessica said

    David Lebovitz har en hel app för konditorier, barer och restauranger i Paris.

  3. Eva said

    Och jag har en rolig länk till en sida, kanske inte precis ny eller uppdaterad, men med en plåtande entusiast som ägnat timmar till att gå runt i Paris och mumsat i sig allsköns gott! Men den här känner kanske de flesta till? http://www.parispatisseries.com
    Mia, har du ett tips om när man ska åka till Paris för att uppleva någon form av chokladhelg? Då parisarna köper choklad särskilt?

Leave a Reply

