Choklad!

September 29, 2014

choklad6

Senaste numret av Allt om Mat har choklad-tema, och jag har gjort ett jobb med mina allra bästa chokladrecept. Under receptfliken hittar du nu de här helt beroendeframkallande karamellbräcken med tunnbröd. Helt vanligt tunnbröd som jag har uppdaterat med karamell, mörk choklad, valnötter och flingsalt. I tidningen finns också bland annat:

choklad5

Brownie extra allt med Twix

choklad1

Glasstrutar med mjölkchokladglass och salta jordnötter

 

choklad4

Trippelchokladmousse

choklad3

Krackelerade chokladkakor. Så himla, himla gott alltihop!

Fotat har ingen mindre än Ulrika Ekblom gjort, och vi fick hålla till på fina Nacka Byggnadsvård. 

8 Responses to “Choklad!”

  1. Så GOTT allt låter. Och så vansinnigt vackra bilder!

  2. Ida said

    Åhh så mkt gott🙂

  3. Malin said

    Jag och min treårige son gjorde chokladstrutarna tillsammans. De blev rätt stora och mkt mäktiga men framför allt väldigt goda. Högsta betyg!

  4. Cecilia said

    Brownie extra allt med TWIX?? Dregel!!:D

  5. Maja said

    Hej! Underbart med alla goda recept. Har redan testat två av dem. Men jag vill fråga vad som gäller för Glasstrutarna med jordnötter och mjölkchoklad.

    Det står först “40 min+1 timme i kylen + 2 timmar i frysen …” –

    men i receptet står:

    vid punkt 4) “Låt blandningen stå och mogna i kylen ca 12 timmar” – ska det verkligen vara tolv timmar eller 1-2 timmar?

    sedan står vid punkt 6) “Låt stelna ca 1 timme i frysen” – ska det vara en timme eller två som det står upptill i receptet?

    Tacksam för svar så jag kan göra dessa till min systers lille pojke.🙂

    • miaohrn said

      Grrr… Allt om Mat verkar ha trixat med receptet och ändrat lite. Jag gillar överhuvudtaget inte när man ska ge tidsangivelser i början av receptet, det säger egentligen ingenting och är oftast ganska missvisande. Glassmeten ska gärna stå och mogna över natten, men det är ju inte helt nödvändigt om man är otålig. Då räcker det med ett par timmar. Jag mejlar dig originalreceptet!

  6. Maja said

    Tusen tack! Vad gulligt! Mailet har kommit fram, men jag har haft problem med att svara på mail – därför skriver jag här! Ska bli så spännande att göra dom.🙂

Leave a Reply

