Barcelona-bakverk

July 11, 2014

20140711-094811.jpg

Nu baske mig är det sommar. Och lite dålig frekvens på inläggen, men jag tror heller inte att ni sitter fastklistrade vid skärmarna och väntar på uppdateringar.
20140711-094902.jpg
Förra helgen var vi på bröllopsfest i Barcelona, men vi hann även med en hel del fikande. Jag testade bland annat churros för första gången, alltså friterad smet som spritsas i strängar i het olja och ofta serveras med tjock varm choklad. Gott och mycket mäktigt!
20140711-095006.jpg
Vi åt riktigt god glass på Gelaaati di Marco på Carrer de la Llibreteria 7 i Barri Gotic.
20140711-095048.jpg
Och smördegsbakverk…
20140711-095114.jpg
…och mille feuille med giandujamousse på ambitiösa konditoriet Bubo.

20140711-095143.jpg
Spanade in överdådiga donuts på Chök

20140711-095208.jpg
och prickiga cupcakes på Vioko.

Sedan var vi ganska mätta och trinda!

Den översta bilden är från hotellet vi bodde på. Hotel Colon som hade perfekt läge och fantastisk utsikt över katedralen. Rekommenderar varmt!

6 Responses to “Barcelona-bakverk”

  1. Eva said

    Det förpliktigar. Att resa. För då måste man spana in läckra bakverk. Ett sant nöje! Inspirerande bilder Mia!

  2. isabella said

    hej! du har väl inte missat gelaterian scarfo i ålsten? bästa gelaton i sthlm!

    • miaohrn said

      Ja, jag måste dra dit! Har hört att det ska vara riktigt bra. Tack för tipset. Och blev väldigt glad på Fryst vid karlbergskanalen igår, och är sugen på att testa Nonnas i Rålis.

  3. Meg said

    Och vill du ha typiskt svenskt fika är du bjuden på kafferep i Småland om du åker längs E22 i sommar. Jag har som sommarprojekt att baka mig igenom “Sju sorters kakor”. För att familjen inte ska bli som gödgrisar bjuder jag in till kafferep när jag har fått ihop lite kakor. Hör av dig om du har vägarna förbi.
    Meg Sunesson

  4. Sandra said

    Det verkar ju helt underbart!

Leave a Reply

