Bull-onsdag

June 19, 2014

20140619-085346.jpg

Jag är uppvuxen på landet men bor nu i stan och kan liksom inte sluta glädjas åt hur fantastiskt det är. En fin grej i kråksången är att varje onsdag när min man Erik ska lämna Nisse på dagis så går de förbi Petite France för att köpa bröd till Eriks jobb. Då får Nisse alltid en bulle eller något annat gott. Ganska ofta en canelé, och ibland köper Erik en extra till mig som han lämnar på suffletten till barnvagnen så att den väntar där när jag hämtar Nisse på dagis. Därav begreppet bull-onsdag. På väg till min dagmamma var det en mil av åkrar, lite skog och inte ett bageri så långt ögat nådde. Inte för att det var något fel på det heller, men det är något visst med att ha ett franskt bageri runt knuten.

4 Responses to “Bull-onsdag”

  1. Eva Mantsinen said

    Vilken fin liten ritual! De där skulle jag vilja pröva att baka, men vill hitta formerna någonstans….

  2. Mia said

    Det var kärleksfullt gjort av din man. Det är de där små sakerna som betyder så oerhört mycket.

  3. sandra said

    Åh, vad mysigt!!!

Leave a Reply

