Sommartårtornas sommartårta

June 2, 2014

Tesch_tårta_140416-037
Så här års brukar det vara en hel del tillställningar att göra tårta till. Studenter, födelsedagar, bröllop och midsommar. Jag har gjort den här somriga jordgubbsmoussetårtan till Icakuriren, och får jag säga det själv är den ovanligt god. Också lite omständligare att göra än vad mina recept brukar vara, men tar man bara ett djupt andetag och följer receptet i lugn och ro så ska det gå bra. För att göra bottnarna extra saftiga fuktade jag dem med brynt smör och flädersaft.

Recept och lite steg-för-steg-bilder hittar du här på icakuriren.se. Foto: ingen mindre än Björn Tesch.

4 Responses to “Sommartårtornas sommartårta”

  1. Sandra said

    Ser väldigt gott och fint ut! Skulle suttit fint just nu!

  2. Eva said

    Ett sånt där långt recept som jag, innan jag släcker lampan, läser igenom långsamt, tänker in mig själv i varje moment. Underbart ambitiöst och ett recept att bemästra! Och så vacker den är!

  3. […] Sommartårtornas sommartårta – Mia Öhrn har gjort ett riktigt mästerverk som publicerades i ICA Kuriren. Rekommenderas […]

Leave a Reply

