Biltårteexpert efterlyses

May 28, 2014

Ischia 004
Jag skulle vilja göra några efterlysningar. Håll i er!

1. Någon i Stockholms-trakten som baka baka en tårta i form av en Citroën 2CV. OBS! Inte bilmodellen på bilden, men det var det närmaste jag kom i mitt bildarkiv. Kommentera nedan om du eller någon du vet är en hejare på biltårtor så förmedlar jag er vidare till Eva på OmnOmnOmn Konfektyr och Deli som efterfrågar tårtan.

2. Någon (i Stockholms-trakten gissar jag även här) som kan ge en privatkurs i tårtbakning till en tjej som redan är grym på tårtdekorering, men som skulle behöva proffshjälp- och tips när det gäller bottnar, fyllningar och glasyrer.

3. Någon som ordnar bakningskurser för möhippor. Och svensexor förstås. Framförallt i Stockholm där jag får många förfrågningar som jag inte hinner med. Men även i resten av landet.

6 Responses to “Biltårteexpert efterlyses”

  1. Emelia Asplund said

    Hej!
    Vet du också någon i Uppsala/Stockholms området som kan ta emot en lärling på sitt konditori/bageri för en tjej som drömmer om att få börja jobba med sin hobby?

    Tack för en bra blogg med intressant läsning!

    • miaohrn said

      Jag vet ingen på rak arm, men hoppas att så många som möjligt ser din kommentar här. Och bästa tipset är nog att höra av dig till så många konditorier/ bagerier du orkar. Heja heja!

  2. Anna Emilia said

    Hej Mia! På Chokladfabriken kan man boka in sig på möhippor och kurs i bak eller pralintillverkning, hälsar Anna Emilia, konditor på Chokladfabriken

  3. Karina said

    Hej Mia!

    Håller kurser i pralintillverkning, bakning och desserter i Ludvika (Dalarna).
    Nu senast hade jag pralinkurs för ett gäng härligt glada möhippetjejer 🙂 🙂

    Ha en skön sommar i bakningens tecken 🙂

    Med vänlig hälsning, Karina Henriksen, Choklad Såklart – Kurser & Catering

Leave a Reply

