Glassigt

May 20, 2014

magnum (1)
Jag gillar egentligen inte att vara en lydig bloggare och snällt skriva om alla nya produkter och företeelser som marknaskrafter har skapat just för att det ska bloggas och instagrammas och facebookas om det. Men den här gången kan jag liksom inte låta bli. GB har byggt upp en Magnum-glassbar på NK där man får skapa sin egen Magnum-glass, och det ser faktiskt jättejättegott ut. Fram till 15 juni håller de hus i Ljusgården.

För att väga upp mitt skamlösa promotande av detta gigantiska varumärke vill jag även tipsa om några små fina glasställen runt om i landet. Är du i Medelpad bör du inte missa ett besök på Söta synden som huserar i en ombyggd kyrklokal. Ytterligare några ställen som ryktas vara bra är nyöppnade Gelato Scarfó i Ålsten ett stenkast från Stockholm city, Glasscafé Tiziana i Vara och Razzle Dazzle glass på Gotland.

5 Responses to “Glassigt”

  1. Sofia said

    Få saker slår en riktigt maffig mjukglasstrut från Bjärreds kiosk 🙂 Skulle eventuellt vara Lilla Glassfabrikens lakritsvariant!

  2. Freja said

    Synd att du inte kunde låta bli, att blogga om det menar jag. Gillar ju din blogg, men att mötas av en Magnumglass (med ett tydligt M på magen) när man kikar in känns jobbig. Känner mig som en surkärringen, men jag har fått nog av bra bloggar som sladdrar iväg.
    /Freja

    • miaohrn said

      Hej Freja!

      Jag tycker att skillnaden är ganska stor jämfört med om jag hade fått varor gratis från Magnum och skrivit om dem utan att nämna det. Här har jag ju på helt eget initiativ tagit upp en företeelse jag tycker verkar rolig. Dessutom skriver jag om små enskilda glassentreprenörer för att väga upp det. Det känns lite väl trist jag inte ska kunna skriva om produkter jag tycker är roliga överhuvudtaget.

  3. Tord said

    O Jag gillar bilden. O att du promotar Gotland!! “Älskar dig”

Leave a Reply

