Våffelvägen

May 18, 2014

karta
Har inte det här området i Sköndal de finaste gatunamnen någonsin? Tänk att bok på Mazarinvägen, Pepparkaksgränd, Kexvägen, Tårtvägen eller Semmelvägen!

8 Responses to “Våffelvägen”

  1. Greta said

    Ja, det är ju så att man tror att gatorna hör hemma i självaste Bagarmossen🙂

    Mikkes morföräldrar bodde på Finbagarvägen, men jag visste inte vilket fint sällskap vägen hade förrens nu, tack!

  2. Cecilia said

    Åh vad härligt! Jag skulle gärna bo i exempelvis Ostkakegränd… Mycket finare än här i Ronneby där det till exempel finns Mellangården (!) och i Rödeby finns det Snoppsvägen. Låg humornivå kanske, men onekligen roligt ändå:)

    • miaohrn said

      Älskar låg humor! Men jobbigt att försöka beställa bud eller taxi till Snoppsvägen, de lär ju tro att det är busringning.

  3. Annika said

    Känner att jag måste flytta NU!

  4. Johanna said

    I Gbg finns Bullegummans gata. Där tror jag att jag skulle trivas.

Leave a Reply

