Kammebornia

April 22, 2014

20140414-202519.jpg

För någon vecka sedan hade jag äran att få jobba hemma hos fotografen Pia Kammeborn. Hon bor i et litet torp utanför Nyköping, och vi passade på att plåta rabarberkakor i hennes fantastiska hus. Pia är en loppisgalning precis som jag, och jag varnade henne direkt att jag skulle gå runt med gapande mun och blanka ögon och säga “Åh vad fint, åh vad fint!” hela dagen. Och det gjorde jag.
20140414-202611.jpg
Herregud så mycket vackra saker! Kakburkar, kaffekannor, formar och vackert slitna möbler. När jag kom denna ruggiga dag var det tänt i vedspisen och Pia hade just bakat alldeles nygräddade frallor till oss. När det värsta av snön droppat bort från taket hoppade Pia upp på farstubron och så drog vi igång med plåtandet.

Missa inte Pias vackra blogg Kammebornia. Hon har nyss fått löjligt gulliga kycklingar, och de kommer säkert figurera där framöver.
20140414-202642.jpg

20140414-202707.jpg

20140414-202726.jpg

20140414-202758.jpg

20140414-203241.jpg

5 Responses to “Kammebornia”

  1. Eva Mantsinen said

    Men gud vad trevligt det såg ut! Mysigt! Tänk vad vackra saker man gjorde förr…

  2. AnnaCarin said

    Åh jag brukar läsa hennes blogg! =) Man vill som flytta in! =)

  3. Cecilia said

    De där kycklingarna… de har ju figurerat på Instagram. Både de och hönsen:) Både inomhus och utomhus. Helt underbart!

  4. […] glädjas över de här fantastiska mötena i bloggvärlden som berikar mitt liv varje dag. Nu har Mia skrivit ett inlägg om Kammebornia som ni kan läsa här. Det är alltid roligt att se sitt hem ur någon annans […]

  5. Åh det är så härligt att få en inblick i någon annans värld! Jag älskar hennes blogg och den värld som visas upp på bloggen😀

Leave a Reply

