Pyssla in påsken

April 16, 2014

20140416-215804.jpg

I helgen publicerade DN de här små marsipanfilurerna jag har gjort, och nu finns även bilder och beskrivning på DN.se.

Annars är jag extremt peppad över att Nisse ska gå påskkärring för första gången imorgon, och hoppas kunna norpa lite godis av honom. Jag älskade att gå påskkärring när jag var liten, och höll det uppe tills jag var i femtonårsåldern.

4 Responses to “Pyssla in påsken”

  1. Helena Dahlin said

    Du lurades inte! Har precis bakat och bjudit på din Tarte au citron från Franska bakverk; du skrev att det kanske var din favorit fråm hela boken, och jag måste säga att den var fantastiskt god! Den satt som en smäck efter laxpuddingen – härligt syrlig och god, med en liten klick vispgrädde till dessutom… Svärmor bad direkt om receptet! Tack för detta och Glad Påsk!

  2. HKK said

    Men jeez vilka söta påskdjur!!
    En korkad fråga från en som inte är så bevandrad i bakning alls…är det tänkt man ska äta alla marsipanfigurer? Ska, å ska..men vad är tänket bakom? Nyfiken!
    Blir så glad att då se dina alster. Du livar upp lovet Mia!🙂

  3. HKK said

    Du livar upp LIVET ska det vara!!😀

  4. HKK said

    Sen upptäckte jag…klockan på bloggen, när man skriver…just nu verkar den ligga två timmar efter….

Leave a Reply

