Supper club-tävling

April 9, 2014

20140409-145551.jpg
Jag har jobbat en del med nya zeeländska viner på sistone. Jag äter ju inte bara kakor hela dagarna, det händer att jag även äter mat och dricker vin. Och äter dessert och dricker vin förstås. Det här projektet utmynnade i en ytterst trevlig supper club för några veckor sedan. Sommelieren Lars Trogen guidade oss bland nya zeeländska viner, Adam Dahlberg och Albin Wessman från Adam & Albin Matstudio lagade sjukt god mat, jag var värd (egentligen värdinna, men det låter lite shady) och vi höll till i Johanna Westmans fina matstudio vid Mosebacke i Stockholm.

Det bästa med grannlåten är att hela härligheten kommer att ske igen! Närmare bestämt 23 april klockan 17-19, och jag har en biljett att lotta ut till er! För att delta i tävlingen ska du här nedan i kommentarsfältet nämna en nya zeeländsk vinregion.

Vinnaren utses slumpmässigt och senast söndag klockan 20 vill jag ha ditt svar.
20140409-145631.jpg
Är du nyfiken på hur kvällen tedde sig kan du se en kort film på youtube.

P.S: Bor du utanför Stockholm får du tyvärr själv bekosta resa och eventuellt boende.

13 Responses to “Supper club-tävling”

  1. Johanna said

    Nämner den enda jag kommer på: Marlborough!

  2. detblirbarapannkaka said

    Auckland!

  3. Lena Wendel said

    T.ex den största vintegionen Marlborough!

  4. Rebecka said

    Martinborough
    Håller tummarna🙂

  5. Jenny said

    Säger nog Margret River. Finns såklart många fler bra distrikt.

    Håller tummarna nu att man får komma ifrån jobbet en stund och bara njuta🙂

  6. jojjesite said

    Då säger jag – Hawke Bay

  7. Sara Norbäck Olivers said

    Jag tänker på världens sydligaste vindistrikt, som finns på Nya Zeeland: Central Otago!

  8. Elin Olsson said

    Marlborough🙂

  9. Oskar said

    Martinborough i would say. Skål

  10. katarina palmer said

    Martinborough!

  11. Carina Åkerstedt said

    Jag säger Nelson

  12. Katarina said

    Queenstown

  13. Anna said

    Marlborough

Leave a Reply

