Stans bästa semla

February 20, 2014

20140220-162157.jpg
Ibland är mitt jobb extra, extra roligt. Som i tisdags när jag fick vara med i Aftonbladet/ Allt om Stockholms semmeltest. Så lyxigt att få trycka i sig semlor samtidigt som någon tar ens åsikt på största allvar. Också lite nervöst, testet var självklart blint, och jag vill ju inte råka såga ett konditori jag gillar. Här kan ni läsa hela testet.

Dessert och Choklad Stockholm fick bäst i test tätt följt av Lundbergs Konditori. Hurra och grattis! Bottennotering fick 7-Eleven och Broms.

Med mig i juryn hade jag konditorn Daniel Roos och Caroline Ahlqvist, vinnare av Hela Sverige Bakar 2013.

2 Responses to “Stans bästa semla”

  1. Pernilla said

    Hejsan!

    Jag ska snart flytta hemifrån och har börjat köpa grejor till köket. Har du något tips på bra bunkar till bak med mera? Jag vill inte ha plast nämligen, jag har tittat på bunkar i rostfritt stål. Men visst finns det även bunkar i porslin?

    Tack på förhand!
    //Hon som snart har sitt eget kök

    • miaohrn said

      Hej!

      Vad kul att du planerar ditt första egna kök, grattis! Bunkar i rostfritt stål är toppen, det kan man tex hitta på loppisar, och jag har även för mig att Clas Ohlson har en smart variant med halkskydd under. Ja, här är den: http://www.clasohlson.com/se/Vispsk%C3%A5l-Coline/Pr342077002 Jag har för mig att Granit och Lagerhaus har fina porslinsbunkar om du har nära till någon sådan. Lycka till med allt, ursäkta mitt långsamma svar!

Leave a Reply

