Kursdags!

February 10, 2014

IMG_0884
Vet ni, lördag 8 mars tänkte jag ha kurs! Eftersom jag är en egocentrisk person tänkte jag att vi ska baka det jag tycker är roligast just nu: kristyrkakor och skumtoppar! Kristyrkakor är mördegskakor som man dekorerar av liv och lust med tjock, härlig florsockerkristyr. Bildgoogla på “iced sugar cookies” för att se massor av fina varianter, eller kolla in sajten Sweetopia för inspiration.

Skumtoppar (eller gräddbullar, munkar, kokosbollar eller vad man nu vill kalla det) är skummiga, chokladtäckta bakelser som är roliga att baka själv, och väldigt goda.

Vi håller till på Matlabbet på Hornstulls strand 9 i Stockholm. Kursen äger rum klockan 11.30 – 16.00 och kostar 1200 kronor. Jag har fyra platser kvar, så skynda att anmäla er här i kommentarsfältet eller till mia.ohrn@gmail.com. Varmt välkomna!

PS. Har du inte möjlighet att gå på kursen kommer recept på kristyrkakorna på bilden i nästa eller nästnästa nummer av tidningen Hembakat.

5 Responses to “Kursdags!”

  1. domme109 said

    Hade så gärna gått men bor lite långt ifrån. Har skumtoppreceptet publicerats än? Minns att du skrev att du skulle lägga ut det på bloggen då. Längtar!

    • miaohrn said

      Jag är själv jätteotålig, men tror inte att det har publicerats än. Det ska komma i tidningen Mitt Kök, och jag lovar att hojta till när det dyker upp.

  2. domme109 said

    Aha, ok, då fortsätter jag hålla utkik. Tack för snabbt svar!

  3. Ida said

    Så söta kakor🙂

Leave a Reply

