Nytt på kakfatet

January 30, 2014

_MG_0149
I höstas skrev jag om den fina boken Nytt på kakfatet från 1953, och förra veckan när jag var på Drakens Antiques hittade jag en matchande kakburk som måste ha sålts tillsammans med boken. Burken har TILL OCH MED GENUINA GAMLA KAKSMULOR I SIG! Och en bit frystejp som avslöjar att den innehållit 1-2-3-kakor. En dröm för en loppisgalning som jag. Drakens (som ligger vid Fridhemsplan i Stockholm) har för övrigt massor av fantastiskt fina men svindyra kakburkar.

5 Responses to “Nytt på kakfatet”

  1. Ida said

    Det är kul när man hittar matchande grejer🙂

  2. Det var verkligen ett riktigt trevligt fynd!

  3. Men, vad är oddsen att hitta en matchande kakburk! Du köpte väl en lott också (med sån tur menar jag)?😉 Kul med såna fynd🙂

  4. Eva said

    Jag bara dööööör vad snyggt!

Leave a Reply

