Semlenyheter

January 12, 2014

semleyoghurt
Inte nog med att konditorierna äntligen börjar bulla upp med semlor, det finns även annat semlerelaterat att njuta av. I slutet av januari kommer Emåmejeriets semlefil och semleyoghurt tillbaka till glädje för alla som bor i Småland och Östergötland. Jag har inte testat den, men den uppges smaka mandelmassa och kardemumma. Arla återlanserar sajten Stans bästa semla, där man kan gå in och bedöma kondissemlor och kika på topplistor. När jag var i färgaffären igår såg jag dessutom att Alcro har en färg som heter semla. Inte för att jag skulle vilja måla mitt hem i beigebrunt, men namnet är fint.

5 Responses to “Semlenyheter”

  1. Semlor är fina grejer det! Men i mitt tycke är de absolut bäst utan kardemumma.

  2. Ja, vad ska man säga – fantastiskt. Man kan ju använda den till semlan och sedan ta Caffe Latte-mjälken till den och så… Fast jag vill inte ha några semlor än! Om det inte blir jul i oktober, vill säga:)
    Med vänliga matglada hälsningar från Katinkas Kitchen!

  3. Bea said

    Jag har testat en av dessa filer med smak av semla och jag måste erkänna att det var en udda upplevelse, men också att det var ganska mysigt att nästan äta semlor till frukost😉 Jag upplevde smaken som mandelmassa, kardemumma, men också en dutt av vanilj. MUMS!

Leave a Reply

