Vinnaren!

January 3, 2014

chokladbollar
Nu är tävlingen avgjord! Det blev Cecilia som vann ett ex av boken Sweet dreams. Stort grattis! Cecilia berättade om en oönskad panforte-upplevelse på en roadtrip runt Nya Zeeland.

Helen delade med sig av ett annat minne som jag tycker är fint:

“Skulle ha bjudning för 50 personer som alla förväntade sig bli bjudna på Stintans chokladbollar. På väg hem från jobbet ringde min man och påpekade att kakaon var slut, så jag svängde förbi affären och handlade. Efter att barnen somnat och jag vaknat till igen var det dags att baka. Då upptäcker jag att jag glömt köpa kakao. Jag hade handlat många roliga saker, men inte det jag skulle köpa. Panik! Min man springer ut till grannarna för att se om någon av dom har kakao, men klockan är över midnatt så alla sover. Då kommer jag på jag man kan lägga ut en efterlysning på stadens Facebooksida. Efter 10 minuter fick vi svar från en ung nattuggla som satt uppe vid datorn. Min man kunde hoppa in i bilen och åka några kvarter och hämta nattugglans mammas ekologiska kakao. Vi återbetalade några dagar senare med ny kakao, chokladbollar, scones och kolakakor. Blir varm och lycklig när jag tänker på att det finns hjälpsamma människor fast jag bor i en stor stad som av många anses vara kall och hård.”

6 Responses to “Vinnaren!”

  1. sevara said

    Stort grattis!Vad roligt att vinna.Önskar om Jag kunde skriva svenska bar så kunde jag vara med i tävlingen men tyvärr e jag rätt dålig på svenska.Det vare jättekul att vinna nån gång.Stort grattis en än gång Cecillia.

  2. sevara said

    “Bra” ska det vara inte “bar” 😊

  3. Mia S said

    Vilken härlig berättelse! 🙂

  4. Helén said

    Grattis! Vad kul att du gillade berättelsen om chokladbollar. Det roliga var att många av gästerna på kalaset har ju Facebook, så de visste att vi bakat långt in på natten. Chokladbollarna var nog det stora samtalsämnet på kalaset.och de smakade nog extra gott eftersom alla visste hur vi fått kämpa.:)

Leave a Reply

