Jästätaren

December 15, 2013

_MG_0123
Min man Erik äter jäst. Inga stora mängder, men lite grann med stort nöje varje gång jag tar fram ett jästpaket. Jag fattar inte riktigt den grejen. Men vad säger ni, har vi fler jästälskare där ute?

13 Responses to “Jästätaren”

  1. Oj det är lite skumt. Kan inte tänka mig att det kan vara gott😉

  2. Sandra said

    Haha! Nä, skulle tycka det vore väldigt äckligt. Men jag gillar att smula det. Det var det bästa med att jobba som bagare. Att få smulla ner så mkt jäst!!!😉

  3. kanelkaka said

    Min mamma älskar färsk jäst, så till den milda grad att hon använder sig av torrjäst för att vara säker på att hon har jäst hemma. Mormor tog med mamma till doktorn för hon tyckte det verkade ohälsosamt men doktorn tyckte dock att det var i sin ordning när det inte var några större mängder. Några gram jäst då och då var bara bra.

  4. Cecilia said

    Hm. Jag har aldrig provat att äta jäst, men det luktar ju ganska gott:-) Tror dock att de flesta föredrar att äta degen.

  5. Charlotte Lindblad said

    Ett litet hörn till bagaren är ju obligatoriskt! Spritter då härligt i munnen!

  6. HKK said

    Hej Mia!

    Käka färsk jäst, den där som går köpa i kuber?

    Jag vet inte hur jäst-koko😉 din man är, om han bara tar en hörnet på jästen eller…men det finns nåt i jästsmaken som tilltalar!

    Det är gott på ett väldigt konstigt sätt.
    Jag har inte satt i mig ett stort sjok, men några små bitar i taget, som får smälta i munnen…jo, det är gott!

    Många säger att har man en förkärlek för saker som går att äta, lite udda, så har man nån brist…men det vet e tusan. B-vitaminbrist är inte så himla enkelt att få…och vanligare för kvinnor.

    Intressant…jag trodde jag nästan var ensam om det här begäret..

    Har precis upptäckt din blogg. Är inte så intresserad av bakning å så egentligen, men jag gillar å läsa den, för den är så levande.

    God Jul!!

  7. Jenny said

    Yes, jag älskar också jäst! Smakar alltid så mycket jag “vågar” (rädd för ont i magen).

Leave a Reply

