Produktnytt!

December 13, 2013

_MG_0139
Jag har en viss hatkärlek till Dr Oetker. Ni vet varumärket som på några år blivit ledande i bakningshyllorna i mataffärerna. Jag har på sistone ondgjort mig över deras halvdåliga hushållsfärger och deras konstiga cupcaketopping-pulver med palmolja. Fattar inte heller grejen med de små askarna med “kakfyllning“. Vad då kakfyllning? Det finns väl ingen allmängiltig kakfyllning. Men nu har jag hittat en produkt som verkar bra, vanlijkvarnen ovan som gör att man kan ta tillvara på hela vaniljstången istället för enbart fröna. Jag har inte testat den ordentligt än, men den ser lovande ut. Burken innehåller fem Bourbon-vaniljstänger från Madagaskar och i locket finns en kvarn. Det känns prisvärt och bra att använda hela stängerna och när de har tagit slut är det bara att fylla på med nya. En nackdel om man gör mousse eller vaniljkräm är dock att den kan bli gråaktig av all vanilj om man använder mycket.

2 Responses to “Produktnytt!”

  1. Jessica said

    Jag har köpt vaniljpasta, bara fröna ur jag vet inte hur många vaniljstänger. Räcker i evigheter, väldigt bra kvalitet.

Leave a Reply

