Glad första advent!

November 29, 2013

_MG_4254

Till Icakurirens julmagasin Härliga jul har jag gjort recept på julgodis- och bakverk tillsammans med fotograf Anna Skoog. Bland annat den här lite annorlunda jultårtan med pepparkakor och vispgrädde. Superenkel att svänga ihop! Receptet finns i tidningen och under receptfliken. Missa inte heller mina underbara Saffransknutar med mandelmassa eller min Lusselångpanna med äpple och mandelmassa som också ligger där. Receptfliken börjar bli lite oöverskådlig med en lång radda recept, men sök (ctrl+f eller hur det nu funkar på din dator) på de orden så hittar du snabbt.
_MG_4044
Gräddkolor med flingsalt. Recept finns i tidningen.

5 Responses to “Glad första advent!”

  1. christin said

    Hej. Jag undrar hur länge dina mintkysspraliner håller sig? /christin

  2. sara said

    mums till glöggen! jag gjorde pepparkaks och lussekattsbiskvier till min😀 – http://www.saralouisespluggkrubb.blogspot.com

  3. tulle said

    Hej Mia,dom små brödformar du brukar här:
    Det ryktas bli vackert väder i stora delar av landet till helgen. Här kommer lite picknickinspiration i form av ett receptjobb jag har gjort för Icakuriren. Plommonkakor, limpsmörgåsar, kryddig varm äppelmust och annat gott bullade jag upp med. Ulrika Pousette har fotat bilderna och de tappra modellerna Jorgos Mazarakis, Markus Rainerson och Frida Häggström Gerdt ställde upp trots nollgradig temperatur.
    Vet du var kan köpa dom:)

    • miaohrn said

      Ursäkta långsamt svar! Just den sorten verkar lite svår att få tag på numera, men liknande småbrödsformar finns på till exempel Systrarna Voltaire, om du bor i Stockholm. De är dock önstrade ohc lite pastelliga. Det stör mig att jag inte hittar de bruna längre!

Leave a Reply

