Tävlingsdags!

November 25, 2013

20131125-154755.jpg

Att bygga pepparkakshus är bland det mest påfrestande man kan göra i bakningsväg, men att tävla och bygga pepparkakshus måste vara ännu värre. Därför är jag väldigt glad att jag sitter i juryn för DNs pepparkakshustävling som går ut på att man ska bygga stadsbiblioteket i pepparkaka. Jag borde därmed vara förbjuden att delta. Här kan ni läsa om hur ni går tillväga för att tävla, här hittar ni mina tips för pepparkakshusbygge och här kan ni läsa en intervju med mig. Heja, heja och lycka till om ni ger er på att delta! Alla delar på huset måste förresten vara ätliga, det tror jag inte framgår i artiklarna på nätet.

Jag ska även sitta i Arkitekturmuséets pepparkakhustävlingsjury, men där är det för sent att lämna bidrag. 27 november öppnar utställningen, och då kan man gå och titta på alla bidrag och inspireras till egna byggen.
original
Foto: Nicklas Thegerström

One Response to “Tävlingsdags!”

  1. Cecilia said

    Hoppas att det kan bli en riktig bildspecial efter den tävlingen!:-D Superhäftig idé. Och så undrar jag, finns det mallar för mini-pepparkakshus att få tag på någonstans?

Leave a Reply

