Nytt i bokhyllan

November 2, 2013

_MG_9938
Höst betyder massor av nya bakböcker. En av mina favoriter är Mattias Kristianssons bok Bake My Day. Galet, roligt, nyskapande och alldeles underbart!
_MG_9943
Blir väldigt sugen på att baka denna gigantiska snickers…
_MG_9946
Och tändstickscakepopsen. Och allt annat.
_MG_9949
Är du intresserad av glutenfri bakning är Nytt bröd av Jessica Frej och Maria Blohm ett måste. Riktigt bra recept på riktigt goda bröd, något glutenallergiker inte är bortskämda med. Missa heller inte Martin Johansson nya bok Bröd och pizza och Roy Fares praktverk United States of Cakes. Boken Svenska kakor och desserter av Malin Landqvist är förvisso inte ny, men jag återupptäckte nyss hur bra den är.

Men, ska ni bara köpa en bok den här hösten ska ni självklart köpa min nya bok Franska bakverk : )

8 Responses to “Nytt i bokhyllan”

  1. Jessica said

    Jag knarkar just din bok Franska bakverk🙂

  2. Anna J said

    Jag har skrivit upp både din bok och den första du nämner här. Hoppas tomten är snäll mot mig i år. Om inte så får jag vara snäll mot mig själv efter julen.🙂

  3. Tack för boktips. I morgon får jag bake my day, det blir spännande. Men din bok… åh, jag kan inte sluta baka🙂
    http://queenofkammebornia.se/2013/november/jag-lyckades.html

    • miaohrn said

      Jag blir så glad att du gillar den, och vilken bra idé med grädde och sylt till sablé breton. Tack för en fantastisk blogg!

Leave a Reply

