En god investering

October 28, 2013

039
Jag älskar min nya stjärntyll. Jag vill spritsa med den jämt överallt. Min tyll är en sådan här liten variant, men jag skulle även vilja ha en sådan här stor.
048
Förresten, när det gäller spritsning, misströsta inte om ni inte blir proffs på det direkt. Det krävs en hel del övning innan man får till rätta knycken. Är du seriös med ditt spritsande kan det vara bra att köpa ett baspaket direkt. Jag har ett sådant här set för små dekorationer från Panduro som jag tycker är bra, men det finns självklart även stora, fina varianter, till exempel här. Kakburken har även tyllar för vänsterhänta!

På den översta bilden syns kristyrdekor och på den här nedan minichokladtryfflar. 20131028-155208.jpg

7 Responses to “En god investering”

  1. Mina favorittyllar är Ateco’s 9-serie som vi har i butiken. De är stora och rejäla, hela 18 mm i öppningen och finns i 4 varianter, olika stjärnor och en slät rund. Rekommenderar dem verkligen!

  2. Anna J said

    Håller med om att det kan vara svårt att spritsa på ett bra sätt. Kan inte du som kan detta lägga upp en liten videoinstruktion…? Jag skulle definitivt vilja bli bättre på att spritsa snyggt. När jag gör det, ser det ut som en 5-årings kladdande..

  3. Cecilia said

    Jag hade en billig sprits med plastmunstycken, från MAXI. Sömmen höll inte, så spritsen exploderade i julas när jag råkade pressa lite för hårt:-) Kristyr överallt! Jag ersatte den med ett set från Tupperware, men metallgrejer ger mycket tydligare kanter/ konturer. Oerhört snyggt!

  4. Sara said

    Oj, kolla in den här Pinterest-boarden. Massor av spritstips! http://www.pinterest.com/prettysweetz/piping-tips-tutorials/

Leave a Reply

