Höstpicknick

October 10, 2013

höst1
Det ryktas bli vackert väder i stora delar av landet till helgen. Här kommer lite picknickinspiration i form av ett receptjobb jag har gjort för Icakuriren. Plommonkakor, limpsmörgåsar, kryddig varm äppelmust och annat gott bullade jag upp med. Ulrika Pousette har fotat bilderna och de tappra modellerna Jorgos Mazarakis, Markus Rainerson och Frida Häggström Gerdt ställde upp trots nollgradig temperatur.
höst2
höst3
höst4
höst5
Recepten hittar ni på Icakuriren.se

8 Responses to “Höstpicknick”

  1. Fina bilder och trevliga recept.

  2. Åh det ser fantastiskt ut, även om det säkert var kallt. Varifrån kommer de små formarna till plommonkakorna?

  3. Cecilia said

    Så himla supermysigt! Att titta på de där bilderna är som att svepa in hela själen i en stickad tjocktröja och varm choklad:D Jag blev tipsad om en äppeldryck från KIVIKS som heter “Varm och Kall”. Passar mkt bra på utflykten, vare sig man har termos eller ej!

    • miaohrn said

      Vad glad jag blir att du gillar bilderna, Cecilia! Varm och Kall var min och syrrans favvodryck när vi var tonåringar. Jag borde testa den på nytt!

      • Cecilia said

        Jag hade aldrig provat den drycken förut, men den kommer definitivt att få följa med på många skridskoturer i vinter!:) Den, och min hemmagjorda slånbärssaft.

Leave a Reply

