Signeringsdags

September 2, 2013

franska bakverk_1_0_

Snart, snart, snart kommer min nya bok Franska Bakverk! I början av nästa vecka hoppas jag, och senast på lördag ska det finnas lite förhandsexemplar, för då ska jag stå på Taste-festivalen här i Stockholm och bjuda på eclairer och signera boken. Kom dit vet ja! Förutom att jag tycker att det skulle vara trevligt att få träffa er, tror jag även att det blir en fasligt god och rolig tillställning. Gräddan av landets kockar, bagare och konditorer kommer dit och bjuder på godsaker. Läs mer här.

Crepes SuzetteForet noire

Bilderna är hämtade ur boken och plåtade av Ulrika Ekblom. På den övre bilden Crêpes Suzette och på den undre Fôret Noire.

Hinner ni inte till Taste finns det fler chanser att träffa på mig under hösten. Här kommer jag att dyka upp och baka och signera böcker:

Taste på Riddarholmen i Stockholm. Lördag 7 september klockan 15.

Bokmässan i Göteborg, kockscenen. Lördag 28 september klockan 16.50.

Bokmässan i Göteborg, kockscenen. Söndag 29 september klockan 10.50.

Bagaren och Kocken i Göteborg. Söndag 29 september klockan 12.30- 14.00.

Hem- och villamässan i Stockholm. Torsdag 3 oktober klockan 18.15.

Hem- och villamässan i Stockholm. Lördag 5 oktober klockan 15.45.

Mitt Kök-mässan i Stockholm. Torsdag 7 november. Tid ännu inte bestämd.

 

13 Responses to “Signeringsdags”

  1. Cecilia said

    Framsidan på boken är fruktansvärt snygg. Så stilren och prydlig och ändå effektfull! Jag bakar ALDRIG något franskt, men det borde man kanske ändra på. Är dock livrädd för macaroner. Ska nog börja med Tarte Tatin?:)

    • miaohrn said

      Åh, tack! Och titeln kommer att vara GULDFÄRGAD, bara en sådan sak! Helt rätt, skippa macaronsen. Tarte tatin är ingen dum början. Eller kanske Crêpes Suzette eller clafoutis eller så.

      • Cecilia said

        Jag gjorde pyttesmå clafoutis en gång, i en muffinsplåt:) Men det var säkert ett svenskt fuskrecept. Blev ungefär som plättar, fast segare och lite högre. Men de var goda ändå! Jag hade några björnbär i varje:) Åååh guldtitel!! Lyx:D

  2. Eva Mantsinen said

    Å vad roligt! Jag ska dit på lördag från 11. Kommer självklart förbi och köper mitt signerade exemplar. Jättekul att den är på gång nu. Den är så fin utanpå att jag bara ANAR vad som finns inuti…

  3. Marie i Skåne said

    Var tog Malmöbesöket vägen?😉 grattis till boken, eller vad man nu säger,

  4. Rachel said

    How exciting, Mia! Congratulations the book looks delicious. Hope to see you soon.

  5. Ulla said

    Oj så gott allt ser ut! Instämmer med ovan – välkommen till Malmö!

  6. Sandra said

    Åh, ni glömde Malmö!🙂 Kram

Leave a Reply

