Matfoto

August 19, 2013

008

I fredags fick jag sitta och bläddra i kokböcker hela förmiddagen, bättre kan man knappast ha det. Anledningen var att SVT i höst kommer att sända programmet Alla är fotografer, och ett av avsnitten kommer att handla om matfotografi. I det avsnittet kommer en snutt där jag pratar om att foto mat och kakor. Henrik Schyffert och Johan Rheborg är programledare, men de var tack och lov inte med på Matlabbet, då hade jag nog inte fått en syl i vädret.

002

2 Responses to “Matfoto”

  1. Cecilia said

    Det finns många maträtter som är svåra att få till riktigt snyggt på foto. Vardagsmat är ofta ganska intetsägande… Idag gjorde jag till exempel kyckling i ugn (brun) med fänkål (vit), blomkål (vit) och senapssås (beige). Visst, man kan ju lägga dit en persiljekvist, men det syns ju att det bara är fusk;) Kakor är mycket roligare! Även om choklad är brunt, så är det ju GOTT och snyggt brunt;) Det vet alla.

    • miaohrn said

      Så sant, så sant! Jag har sådan tur som är nischad på fina kakor och slipper försöka få pölsa och annat gråfult att se snyggt ut på bild.

Leave a Reply

