Julstök

August 9, 2013

046
Nu efter semestern drar det igång på allvar med julsäsongen! I onsdags var det 30 grader i köket när jag kokade kola, knäck och bakade småkakor, så jag jobbade i bikini. Igår när vi fotade hemma hos fotografen Anna Skoog kom det åtminstone lite stämningsfullt regn. Jag lyckades ha sinnesnärvaro nog att ta en handfull bakom kulisserna-bilder, allt efter era önskemål.

039035053
Lite rekvisita och lite köksstök. En pepparkakstårta står modell framför kameran, och utanför fönstret syns Annas fina trädgård som det krävdes en arbetsmoral av stål för att inte rusa ut i stup i kvarten.

3 Responses to “Julstök”

  1. Eva Mantsinen said

    Inte klokt att du inte dånar i värmen. Jag älskar värme, men längtar till ett svalare väder så jag kan köra igång i köket igen. Jag har också bakat och svettats i sommar. Bara en entusiast (eller ett jobb får väl oss bakglada att stå bredvid en ugn som alstrar enormt mycket värme). Synd att man inte tappar svettkilon…! Mia, såg du mitt mail jag skickade dig. Du undrade hur det gick. Jag har svarat. Om du inte sett det så vet du. Kämpa på. Idag är det riktigt svalt och skönt. En dipp på 10 grader sissådär.

  2. Underbart! Framförhållning, fotoljus och julstök i bikini måste vara en underbar kombo🙂

  3. Annika said

    Pepparkakstårta! Men oj vad spännande. När och var kan vi läsa om den?

Leave a Reply

