Presenter

July 8, 2013

015
Jag har fått så mycket fina presenter på sistone. Av ingen anledning alls, jag råkar bara ha snälla och givmilda polare. Av Miriam Parkman fick jag en fantastiskt fin gammal madeleineform hon hittat på en loppis i Frankrike. Läs mer om hennes franska äventyr här. Av Miriam fick jag även små pappersunderlägg.

022

Jag älskar den lyxiga känsla det ger när man är på ett hotell eller en restaurang och får underlägg mellan kaffekoppen och fatet. Fullkomligt onödigt, förutom den ljuddämpande effekten, men ändå väldigt trevligt.

027

Av min kompis Claes fick jag ett par kokböcker, bland annat denna från 1968 om Wienerköket. Urtjusig tårta på omslaget och läckerheter som Rehrücken (tårta i form av en rådjursadel), Bublanina (sockerkaka med körsbär) och Gugelhupf (kaffekrans) på insidan.

044

Av min man Erik fick jag ett ljust och fint förkläde från Williams-Sonoma. Jag kommer att känna mig som Madickens kokerska när jag är klädd i det, eller annan lantlig, somrig person från svunnen tid.

Av min kompis Mia fick jag också ett förkläde. Detta från D-Lux 57 och inköpt på Magnolia Bakery i New York. Man kan aldrig ha för många förkläden! Men om de fortsätter på det här viset kommer jag att bli bortskämd.

033

One Response to “Presenter”

  1. Så härligt att bli så bortskämd av fina vänner!

Leave a Reply

