Vinnarna!

June 13, 2013

tiborfoto-wgc_-_094
Igår under stor pompa och ståt tillkännagavs vinnarna i White Guide Café 2013!

Årets bästa kafé – Olof Viktors i Glemmingebro

Årets kaffebar – Koppi i Helsingborg

Årets Fikaställe – Rosendals Trädgårdskafé i Stockholm

Årets Värt En Resa – Leva Kungslador i Visby (ägarinnan till höger på den undre bilden. Till vänster Alice Brax.)

Årets Konditori – Vete-Katten i Stockholm (ägaren Johan Sandelin på översta bilden.)

Nu finns den oumbärliga boken att köpa bland annat här.

Det var extremt läskigt och väldigt roligt att vara konferencier, självklart gjorde jag ett par pinsamma tabbar, men inget så pass illa att jag måste begå harakiri.

Alla Stockholmare som inte har vägarna förbi Helsingborg kan jag glädja med att Koppi just har öppnat en pop up-butik på Åsögatan 174.
TIBORFOTO-WGC - 074
Pressbilderna är fotade av Tibor Bárány

7 Responses to “Vinnarna!”

  1. Sara said

    Åh, Olof Viktors! Vad glad jag blir, det stället är hur bra som helst! Bästa Brysselkexen jag ätit var därifrån. White Guide får nog lov att inhandlas omgående! 🙂

    Men Mia, du ser ju ut som en dröm! Vilken utstrålning och vilken u n d e r b a r klänning! Törs man fråga var du införskaffat den?

    • miaohrn said

      Åh tack Sara! Och tack och lov för smink och snygg belysning. Klart du får fråga om klänningen, jag köpte den på Oasis i Gallerian i Stockholm, dock förra våren så jag antar att de inte har den längre. Men Oasis är överlag väldigt bra på klänningar tycker jag, och man verkar kunna handla online från Sverige.

  2. Rachel said

    Love the dress, Mia!

  3. Cecilia said

    Och när ska de dela ut priser för bästa kak&bakblogg??:)

    Jag behöver lite tips förresten. Ska baka morotskaka-muffins (försöka få dem lite kladdiga) till midsommarfesten, och tänkte toppa med passionsfrukt-glasyr. Och gärna små handgjorda morötter av marsipan! Men då är frågan, hur får man vit marsipan att bli snyggt orange? Kan man använda vanlig karamellfärg, och hur mycket av varje, gul och röd, isåfall? Vill helst inte råka göra tomatfärgade morötter. Eller morötter med gulsot:D

    • miaohrn said

      Men åh förlåt, jag har ju inte hunnit svara på din fråga! Testa med några droppar gul och röd färg i taget av vanlig hushållsfärg, det borde bli toppenfint! Och blir de röda får du helt enkelt säga att det är jordgubbar. Glad midsommar!

  4. Åh vad fint att Olof Viktors vann. Älskar deras café på österlen!

Leave a Reply

