Energi

May 29, 2013

042
Att springa är bland det tråkigaste jag vet, trots att det är sjukt trendigt just nu. Däremot ska det bli kul att sitta med lite fika på balkongen på lördag och kolla när Stockholm Marathon går förbi. Ett tips jag hörde från en idrottskvinna är att man kan stoppa några bitar mandelmassa under läppen innan ett långlopp för att kontinuerligt få i sig lite energi utan att behöva stanna. Jag vet inte om det funkar, men det har hänt att jag ätit mandelmassa innan träningen, och det brukar sitta fint. Lycka till och heja heja om ni ska springa!

4 Responses to “Energi”

  1. Helena said

    Haha!
    Gillar för övrigt den här bloggen:)!

  2. C said

    Det har hänt att jag har ätit mandelmassa utan att träna och det har funkat alldeles finfint det med😉

  3. Cecilia said

    Att snusa mandelmassa har jag aldrig testat under ett löp-pass, men det funkar otroligt bra som snabbt energitillskott efteråt:D Hälften kolhydrater, hälften fett. Kan inte bli bättre!

Leave a Reply

