Prylgalen

May 25, 2013

C3-ICY~1
Jag är ganska dålig på att köpa nya köksprylar, men ibland hittar jag saker jag bara måste ha, hur onödiga de än är. Till exempel ett rånjärn för att göra egna våffelstrutar till glass. Hur grymt vore inte det! Finns bland annat på SIBA. Och kommer säkerligen hittas på loppisar om ett par år, tillsammans med alla sådana där rullgrejer från TV-shop som man tränar magmusklerna med.

En annan pryl på glasstema som jag känner att jag klarar mig utan är en strösselkvarn för Nonstop och annat godis. Finns bland annat på Bagaren och Kocken.
topperchopper

6 Responses to “Prylgalen”

  1. Den där strösselkvarnen kan jag nog klara mig utan, borde funka likabra i en mixer men just rånjärnet har jag varit sugen på ett tag och glädjen blev stor när jag fick veta att jag vunnit just en sådan🙂

  2. ClEr said

    Hej,
    Finns det någon som har ett beprövat recept på vaffelstrut innan jag eventuellt skaffa mig ett järn..

    • miaohrn said

      Jag har tyvärr aldrig gjort våffelstrutar eller rån, Clothilde. Vi får hoppas att någon annan vet!

  3. irene said

    Såg på svt det finlandsvenska programmet strömsö där Paul Svensson gjorde både glass & glassrån. recept finns att hitta på
    http://svenska.yle.fi/recept/2012/05/06/glassbar

  4. Sandra said

    Åh! Det där rånjärnet måste jag ha! Skulle passa så bra ihop med glassmaskinen! Mums!

Leave a Reply

