Katten, kon, en miljon!

May 2, 2013

030

Idag är en stor dag, jag har haft en miljon (1 000 000) besök här på bloggen! Förvisso är det besök, inte besökare, och jag har hållit på sedan 2009, men ändå, jag tar varje tillfälle att fira! Och hur firar man bättre än med en tävling. I potten ligger som första pris ett hemligt paket från Miss Ètoile. Det är på väg från Danmark just nu, och jag har ingen aning om vilka godsaker de kan ha stoppat ner. Kanske lite fina formar, sugrör och pompoms? Kolla i deras katalog för att bli riktigt frestad. Som andra pris lottar jag ut ett signerat ex av Macarons, cupcakes och cakepops. Tredje pris är Fairtrade-märkt choklad från Green & Blacks, Aware och Anthon Berg. Finfina priser alltså!

054

För att delta i tävlingen skriver du en kommentar nedan och ger mig lite feedback. Vad vill du läsa mer eller mindre av här på bloggen? Eller ge mig tips på inspiration eller uppslag till nya bloggposter. Jag kommer att slumpa fram vinnaren, så du behöver inte formulera dig fyndigt eller insmickrande, skriv bara kort och gott vad du tycker. Senast söndag klockan 21!

99 Responses to “Katten, kon, en miljon!”

  1. Mikaela said

    Grattis!🙂

    Fler tävlingar är roligt! Annars är bakom-kulisserna-inlägg intressanta, hur det är att jobba med bakning på heltid. Och recept och tips såklart också🙂

  2. VinterVild said

    Bakom kulisserna och bloopers🙂

  3. Martin said

    Videos kanske kan vara en trevlig idé?

  4. Åhh, lika glad blir jag varje gång jag får ett mail om att du uppdaterat bloggen! Jag skulle vilja följa mer när du testar nya recept, hur går du tillväga? vilka problem stöter du på!
    Vill också säga att din blogg är superfin och mysig att läsa!
    Tack för att du bidrar till min vardagslyx!
    /Helena

  5. Annicka said

    Kul! Grattis!

    Jag gillar att du är så fyndig i dina kommentarer och bjuder på inside information från bagarvärlden🙂 Alltid en fröjd att få uppdatering härifrån!

    Mer om ‘en vanlig dag/vecka’ i din värld vore skoj!

  6. Jag älskar sötsaker och tycker din blogg är super! Skulle gärna se mer veganskt och kanske säsongsinspirerade recept. Och kanske något raw food till och med?🙂

  7. detblirbarapannkaka said

    Grattis till miljonvallen! Gillar dina ingående så lyckas du med-tips och att du är så öppenhjärtlig med dina misslyckanden. Och Stockholmstipsen – mer sånt!
    Keep up the good work osv.

  8. Alva Drake said

    Hej! Jag tycker du ska fortsätta som du gör! Gör mer sådana inlägg som när du gjort fel när du bakat och resultatet blivit helt fel. Jag gillar också kreativa recept som man kan baka hemma utan allt för speciella ingredienser!

  9. Åsa K said

    Din blogg är uppfriskande ärlig och bjuder på underbara recept och insikter. Fortsätt med det! Det är alltid extra roligt att få läsa om varför nåt blir bra eller mindre lyckat, sådant som ett proffs vet, så kanske lite mera sådant.

  10. Lotta said

    Kul! Jag har nog bidragit med många av de besöken. Började titta in här efter att jag gått en pralinkurs för dig. Blir glad av alla fina bilder och enkla recept. Skulle gärna vilja ha fler tips på småkakor. Min 94 åriga mormor, som är den jag bakar till, börjar så smått bli trött på min något enformiga repertoar..

    Tack för en inspirerande blogg, önskar dig 1 miljon besökare till!

  11. Carine said

    Jag skulle helst läsa mer om dina macarons. Jag har bakat en hel del efter dina recept, men letar alltid efter nya smaksättningar. Annars gillar jag din blogg precis som den är!

  12. Helena said

    Jag gillar din “fötterna på jorden”-stil i det du skriver. Gillar särskilt att läsa om tips som kan passa “semi-professionella” bakare, dvs experttips som kan höja hemmabakandet till en ny nivå och få en att våga ta ut svängarna. Du inspirerar!

  13. Hej!
    Jag tycker att det är jättekul att läsa om dina experiment som du gör, både när det går bra och dåligt🙂 Skulle också gärna vilja se lite bilder på när du jobbar, hur det sur ut och sånt!

    Kram!

  14. Louise said

    Grattis till alla välförtjänade besök! Jag älskar att läsa om dina försöksbak. Misslyckade och lyckade, vad som passar och inte passar. ÄLSKAR också små husmorstips som kan förändra ett helt bullbak eller vara avgörande vid pilleribak! Tack för pastelligaste bloggen!

  15. Jennifer said

    Jag gillar såklart recepten och att du alltid har så fina bilder. Jättebra är när du skriver om misslyckanden, och hur du testat dig fram till saker!

    Det är också roligt att läsa dina mer vardagliga inlägg om “en vanlig dag i Mias värld”🙂

    • Magda said

      Ååh, vad fina priser… Hmm … Men jag tycker bloggen är bra dom den är… Hemtrevlig! “Doftar” gott! Men när du är lite retro, pratar om mormor, då är det riktigt mysigt… Näe, men jag är nöjd, ska bara ta en kaka till…🙂

  16. Li said

    Jag gillar din blogg, tycker den är kul Och inspirerande. Jag som är laktosintolerant och gärna undviker ägg skulle såklart gärna se mer av sånt som är anpassat för mig.

  17. Linda Urbanski said

    Supertrevlig blogg! Lagom personlig och man känner sig så ombonad och inkluderad. Jag skulle önska ännu fler recept på roliga tårtor och gammaldags småkakor. Det är ju så gott!

  18. Carolina said

    Jag kikar in här ofta, ofta. Så det enda jag kan be om är MERA bloggposter!

  19. Birgitta said

    Gillar blandning av husmorstips, riktiga specialare, vardagsbakning, roliga länkar, boktips, steg-för-steg, täta uppdateringar, tävlingar…

  20. Isabelle said

    Jag skulle vilja ha mer dekorationer och piff piff! Hur man gör att tårtan eller cup caken ser proffsig och häftig ut med roliga (och helst ätbara) dekorationer:)

  21. Linnea said

    Jag vill att fler av dina supergoda recept ska läggas upp på bloggen. Gärna mer tips på hur man lyckas med olika bakverk också. Det skulle vara ännu roligare att gå in på bloggen då!🙂

  22. Veronica said

    Jag gillar din blogg som den är, det är ju därför jag följer den. Gillar dina inlägg om fik du varit på, dina bak som gått fel(man lär sig på misstag), men ett inlägg om ett kaffekalas med 7 sorters kakor i sann Lönneberga anda skulle jag vilja önska! Å givetvis fler inlägg om när ni fotar för reportage eller dina bakböcker!
    //v

  23. Matilda said

    Jag älskar allt med din blogg! Recepten, misslyckade och lyckade experiment i köket, cafébesök, pralinerkurser.. Allt! Tycker om att du skriver dina inlägg med en gnutta humor🙂 Det skulle kanske kunna vara lite fler recept och gärna tips på hur man dekorerar t.ex cupcakes fint (och lite annorlunda).

  24. Cickan said

    Hej!
    Skulle vara jättekul att se mer av dina loppisfynd till de olika bakreportagen som du har gjort tidigare, samt hur du skulle komponera en kak- och tårtbuffé!
    /Cickan

  25. Sara said

    Tycker du har fantastiska bilder.
    Önskar mer tips för nybörjare. Kanske finns, som jag inte hittat.
    /Sara

  26. Annette said

    Hej!
    Jag tittar ofta in på din blogg och tycker den är trevlig som den är .Enda önskemålet skulle vara tips på hur man gör goda bakverk utan ägg då jag har en son som är allergisk.

  27. Marie Jönsson said

    Tycker om din blandning av porslin, recept, lyckade och o-lyckade bakverk. Dina rapporter om dina kollegor och dina ideer. /Marie

  28. effy said

    Baka med barn! För barn.

  29. maria nyström said

    Underbar blogg. jag har följt några andra under åren men har inte fastnat för någon annan än din. Ärligheten, humor, självdistans OCH kunnande! Väldigt bra recept som går att lita på. toppen att du skriver om varför man skall göra vissa saker. när jag funderar på varför jag gillar din blogg så mycket är det nog just det – att du är konditor och har yrkesskickligheten men kan se saker ur oss bagaramatörers synvinkel. Det finns alldeles för mycket dåliga recept som inte är korrekturlästa, utelämnar information eller förutsätter viss kunskap i omlopp. Du däremot är en sann folkbildare! Love & respect!

  30. maria nyström said

    Tillägg till ovan. Alltså mer av välgjorda, goda recept, proffstips, snygga foton (grymma) och sist men inte minst. Tack för receptet till Nötkolakakorna. Jag säger bara det, igen. Nötkolakakor.

  31. Malin said

    Jag vill läsa mer om litet tokiga smakkombinationer o oväntade saker. Som messmörsgrädde… Nä, men kaffekaka med lakritsglasyr eller päronflarn med polkakross eller liknande!

  32. Sabina said

    Tycker din blogg är så härlig, underbar glimt i ögat och bjuder på dig själv. Skulle gärna se mer recept rent allmänt, gillar “husmorstips” mycket också, så gärna mer av det med! /Sabina

  33. Malin said

    Jag vill att inläggen fortsätter att komma i den takt som de gör nu, det är helt lagom! Alltså inte nya inlägg hela tiden eller varje dag, då blir det bara ogenomtänkt. Som det är nu är helt perfekt och inte så stressande! Sen vill jag se mer recept med KOLA i för det älskar jag! Tack och grattis!

  34. Johanna said

    Det vore kul om du överraskade med lite hemlagade och matiga recept då och då. Nyfiken på hur din lunch eller middagstallrik brukar se ut. Har du en paradrätt kanske?

  35. Johanna G said

    Älskar att du är så ärlig och rätt fram, härligt! Jag skulle gärna se hur det går till bakom kameran när ni fotar smarrigheter till repotage m.m. Lite tips på vad man kan tänka på för att få det snyggt på bild. Även husmorstips mottages gära!

  36. Lena Wendel said

    Jag tycker din blogg är bra som den är – blandning av recept, tips, egna reflektioner och lite av ditt privata liv!!!

  37. Elin S said

    Grattis! Gillar din blogg! Skulle gärna få lite inspiration till bakning till olika kalas tex barnkalas och dop.

  38. Nathalie said

    Skulle gärna se lite mer av din rekvesita “loppis” fynd och du skulle gärna få skriva lite om hur man ska tänka för att få till bra bilder om det finns några små tips hur man får bilderna lite mer levande, mina bilder blir ofta lite platta och tråkigt..

  39. Malin said

    Vad kul med så många besök. Jag tycker om bilderna på din blogg de känns många gånger som att bläddra i en fin kokbok när man tittar på din blogg. Sen har du en bra variation på det som du bakar och skriver om det gör att det inte blir tråkigt. Din humor lyfter bloggen också. Jag läser inte recepten så mycket men jag får en känsla av att de stämmer och är noga testade. De recept jag provat ur dina kokböcker har varit mycket bra både hur de varit skrivna och hur det smakat.

    Just nu brottas jag med petit-choux:er och funderar om de ska vara torra helt igenom, eftersom du håller på med en fransk bok så kanske du har lite tips att lägga upp på bloggen.

  40. Anna Lidström said

    Jag skulle gärna vilja ha mer recept! Och gärna lite tips på sånt som en vanlig hemmansägare kanske inte vet… Vad händer om man har slut på bakpulver och byter mot bikarbonat? Varför använder man Darin i cookies tex? Vad är det som gör att vissa cookiesrecept blir sega, andra fluffiga och ett tredje recept gör dem mer chunky??

  41. Karin Jö said

    Ärlig och trevlig blogg. Kakor är kakor. Bullar är bullar. Goda saker är goda. Allt nyttigt är inte gott. Men allt gott är nyttigt för själen.

  42. Elin said

    Jag gillar din blogg skarpt och tycker att du skriver bra och intressant men det hade varit kul att läsa om olika tips, recept (CHOKLAD) och andra spännande nyheter, påhitt eller varför inte gamla godingar! Annars är det mycket av det spontana i vardagen som känns äkta och kul. Fortsätt och blogga på! Jag vill se (läsa och lära) mer!!
    Kram!

  43. Sara Norbäck Olivers said

    Jag blir glad av smarta baktips (för att göra saker smidigare eller snabbare/effektivare) så fler “tips och tricks från coachen” skulle jag uppskatta! Tack för en grym inspiration!🙂

  44. William said

    Jag tycker det är bra som det är, fast jag skulle inte ha något emot mer tips och ideer.

  45. Karin said

    Vilka fina priser! Jag skulle nog tycka att en bake-along vore nått. Annars lite mer tips och trix, temabakningar och småkakor(!). Grym blogg förövrigt. Kollar varje morgon om nått hänt innanhav kliver ur sängen.🙂

  46. Anna F said

    Jag vill gärna läsa mer om hur det går till när ni fotar dina bakverk till böcker och tidningar.
    Med vänlig hälsning, Anna

  47. Fransyska 2 said

    Grattis till alla besök! Jag önskar läsa mer om hur det är att jobba med bakning som proffs, vilka ingredienser man använder då i jämförelse med det som vi hemmabagare har tillgång till. Tycker om att få tips om fina fikaställe i Stockholm och i resten av landet också. Annars fortsätt som du gör!

  48. Ulla said

    Åh en miljon! Hurra!
    Jag skulle gärna se lite glada alternativ för nöt och mandelallergiker. Glutenfritt och laktosfritt är nästan lite trendigt, men hur ersätter jag nötterna? Toscatårta med havregryn kanske istället för mandeltäcke? Vet att det inte låter lika smarrigt, men det är svårt att exprimentera fram allt gott själv och hade varit härligt med lite inspiration på vägen.

  49. Moa said

    Jag tycker om din blogg väldigt mycket, utseendet är väldigt snyggt. Det vore intressent om du beskrev mer hur dina recept kommer till och vad du får inspiration från. Videobloggar med instruktioner till särskillt avancerade recept skulle också vara trevligt! Jag gillar ditt sätt att skriva på, det känns verkligen äkta och roligt.
    Hälsningar Moa

  50. Annica Hedlund said

    Hej! Jag hittade till din blogg igår, så jag vet inte riktigt hur du är… Men något jag saknar överlag är hur man skall på bästa sätt förvara sina kakor! Om man ska ha smörpapper mellan varje kaka eller om dom “bara” är att stoppa ner. Samt hur länge dom håller eller om dom funkar utmärkt att ha i frysen.
    Tack för mig!🙂

  51. Jennie said

    Jag tycker mest om att läsa om dina tips och trix för att lyckas med olika bakverk. Det är också roligt att läsa om dina misslyckanden (då vågar jag också prova på nya saker) .

    Och så klart, fler recept och fler bilder! Sånt lockar alltid.

  52. Emma said

    Gillar allt! Men mina favoriter är alla tips (speciellt de man aldrig ens tänkt på), vad som händer i bak-världen och såklart alla fina bilder och recept!

  53. Åsa said

    Jag vill ha mer småkakor. Snabba, enkla och goda recept. Inget fräsigt som tar flera timmar att baka eller där man måste väga alla ingridenser nogrant nogrant och väder måste vara rätt för att man skall lyckas utan de där kakorna som man slänger ihop lite snabbt när folk inte har vett att ringa innan de kommer för att fika eller när man bara är kaksugen.

  54. Monica said

    Jag gillar verkligen din blogg, tycker om din rättframma stil plus alla recept och fina bilder på bakverk m.m.

  55. Helena said

    Tack för att du delar med dig av dina recept och hur du arbetar. Bilderna och texterna är inspirerande.

  56. Linda said

    Hej Mia!
    Jag gillar din blogg för de fina bilderna, inspirationen och att den är väldig lättsam trots att du är ett riktigt proffs. Den är liksom väldigt opretentiös och helt enkelt härlig! Jag skulle gärna se lite tips för oss laktosintoleranta. T.ex. så använder ju folk den där dulche de leche hela tiden nu och kondenserad mjölk går ju bort för mig, finns ju ingen laktosfri variant vad jag vet. Hur kan man ersätta sådant, eller hur kan man byta ut mascarpone i frosting t.ex? Såna proffstips och knep skulle jag vilja läsa mer om!

  57. Jenny W said

    Jag gillar din blogg som den är! Förstår att du inte kan lägga upp fler recept, även om det vore fantastiskt för oss läsare, eftersom du lever på att sälja dem. Men det är ju toppen att man får tips om var man kan hitta dem!
    So long!

  58. Hej, gillar din blogg med fina bilder, inspiration och recept. Gillar också din personlighet i dina inlägg. Gillar det lite opretentiösa. Gillar också att alla inte behöver älska allt och haka på alla trender. Det är ok att ha chokad i kylen tex!
    Mer inlägg är natuligtvis roligt men keep up the good work!
    Mer kurser!

  59. Anna-Lena said

    Grattis till en miljon!
    Tycker du har en jättebra blogg och blir alltid baksugen när jag är inne och läser. Mer recept är alltid trevligt =)

  60. Marie R said

    Tycker ju om din blogg redan, då det är en härlig blandning av det mesta i bakvärlden. Speciellt roligt är det med dina tips och råd för att få ett lyckat resultat vid ex. temperering av choklad. Så fler inlägg med tips och tricks skulle vara skoj:-)

  61. Emma said

    Jag älskar verkligen din blogg! Så söt och kul men ändå informativ. Och att även om du är typ bästa bakboksförfattaren och kan baka massor av avancerat så känns det ändå som att du är väldigt vanlig och det gillas😀 Gillar också lite behind the scenesgrejer och tips och trix!🙂

  62. Rebeccca said

    Grattis på enmiljonsbesökardagen!
    Din blogg är så trevlig. Det bästa är när du berättar om misslyckanden och analyserar dem för att sedan varna och tipsa omvärlden, alla bilder på brända kakor ger en männsklig stämmning.Du bloggar om precis rätt saker, inte för mycket privatliv, även om en söt liten bild på en unge med choklad i ansiktet aldrig sitter fel. Det är fantastiskt att man har en sån bra källa med tips om trender och använbara grejer. Bara du skulle uppdatera liiite oftare, kanske varannan dag, men pressa inte fram något om du inte har något att skriva om…

  63. Hanna R said

    Hej och tack för en bra blogg!
    Jag älskar dina recept blandat med lite anekdoter. Alltid kul ton och lite nyskapande idéer på klassiska bakverk.

    /H

  64. ClEr said

    Hej, Stort tack för dina recept som är pålitliga och inspirerande! Du har tidigare tipsat om franska recept , varför inte fortsätta med recept från Tyskland, Österrike, Ungern?

  65. Kerstin said

    Hej!
    Blir alltid glad när du har lagt in ett nytt inlägg! Lär mig nytt och hittar nya länkar även om man inte kan vara inne på allt…
    Klassiska recept är kul. Jag gillar också att dina recept har ambitionen att inte bli översöta, känns alltid säkert.
    Kerstin

  66. Johanna said

    Jag gillar när du skriver om tips och trixs som tillexempel hur man räddar en ganache, hur man tempererar osv. Sen är det också väldigt kul att få höra historier om ditt liv!

  67. Johanna said

    Åh, vill så gärna vinna!
    Ser gärna ännu fler tjuvkik från boken i form av recept🙂

  68. annacarin said

    Gillar bilderna, den coola attityden – allt!

  69. Renate said

    Grattis!
    Kakrecept. Marängrecept. Godis.

  70. Katarina said

    Jag har tänkt och tänkt och tänkt. Men, jag kommer inte på någon feedback, mer än positiv. Jag tycker redan att det är så bra. Det är en bra blandning. Tankar, recept, tips, misslyckanden, fakta m.m. Jag är så nöjd som man kan bli med den här bloggen!

  71. Från sött till salt said

    Kul! Grattis!

    Jag älskar dina små bloopers och när du skriver inlägg som inte är så himla politiskt korrekta. Skönt att se och höra att även ni i branschen kan vara som vi vanliga dödliga när det gäller lagandet. Sen är ju alla små hemliga knep om än det ena än det andra intressant eller redskap man inte visste man behövde samt de redskap man verkligen inte behöver. Som en macaron-matta. Ett av mina onödigaste köksköp.🙂

  72. Hanna said

    Bloopers och “bakom kulisserna” helt klart! Om var du själv får inspiration ifrån skulle också vara interessant att läsa. Och själklart är recept alltid välkomna! Och en frågestund!!🙂

  73. Tesse said

    Gillar framförallt all inspiration, och härliga bilder! Skulle gärna vilja se lite mer “lättbakat” där treåriga dottern kan vara med och hjälpa till🙂

  74. Annika said

    Jag tycker om hur du bjuder på dina åsikter, vågar vara kritisk och erkänna dina egna svagheter. Och det är alltid roligt att få knep och tips, fortsätt med sånt🙂

  75. Maria said

    Jag tycker att dina recept är fantastiska, så mer inspiration med fina recept. Intressanta inlägg för oss hemmabagare hur vi kan få ta del av bagerivärldens knep för enklare bakning.

  76. greta said

    Jag tycker mest om dina recept, har provat många hemma o tyckt om dem!;-)

  77. Catharina Wollin Ekberg said

    Mia!
    Jag gillar den unika stil som du har. Recepten är bra och passar alla glada amatörer. Framförallt gillar jag att du verkligen ääälskar kakor, både att baka och inte minst att äta. Fortsätt med din stil. Jag skulle gärna vila ha fler recept och att du skriver i bloggen varje dag, men inte flera ggr om dagen.

  78. Helena said

    Hej!
    Jag skulle vilja veta mer om de grundläggande sakerna inom bakning. Som hur man gör en riktigt bra vaniljkräm eller tårtbotten osv. Samlar på bakböcker och har alla dina (så klart! ;)) men i vissa böcker från vissa konditorer verkar det vara så krångligt att göra tex vaniljkräm eller alla fina ord som det nu heter.
    Dina böcker är ju så himla lätta att förstå i jämförelse!🙂

  79. Annika said

    Hej Mia,
    Jag vill ha (ännu fler) tips om bra ställen där man kan fika. Du är ju en riktig fikadrottning. Sedan gillar jag olika praktiska tips av olika slag.

  80. SaraG said

    Tips på mysiga caféer gillar jag och ser gärn mer av! Speciellt sådana som passar bra att ta med barn till då jag har en bulle i ugnen🙂

  81. Katarina said

    Kul att du skriver om både baktips, succeer, misslyckande och nyheter t ex nya caféer.

  82. AnnaG said

    Härliga bilder, bakom kulisserna och inspiration!

  83. Anna-Carin said

    Jag har tagit mycket hjälp av både din blogg och dina böcker eftersom jag och min sambo har köpt ett café och när man bara är en glad amatörbagare så behöver man all hjälp man kan få! Så tack för det. Jag vill såklart gärna ha mer recept (fast jag förstår att du inte kan lägga ut allt för du lever ju på det här), tips på roliga nätbutiker, var man hittar bra loppisar, fikaställen och ja, allmänt tips som kan vara bra att ha! Tack för alla fina recept som verkligen fungerar!

  84. Camilla F said

    Ser alltid fram emot att titta in på din blogg. Bra blandning mellan underbara miljöer, ditt jobb och lite privat och härliga recept. Recept kan det inte bli för mycket av🙂 Gärna någon kul variant på macarons eller variation på bullar… muffins/cupcakes uppskattas också!

  85. Ohh men grattis❤
    Jag är nöjd med din finfina blogg. Du inspirerar verkligen.
    Jag vill se mer helt enkelt av det du har på vänt❤

  86. Jeanette said

    Jag gillar din blogg som den är, med lite av varje. Recept som även passar mig som amatör i bakvärlden.
    Förstår att du har många bollar i luften med familj och allehanda projekt, men när bloggen är uppdaterad blir jag alltid extra glad!

    Ha en fin dag!

  87. Malin said

    Lite mer tävlingar skulle vara roligt!

  88. Marie said

    Mera recept på gammeldags kakor. Vem minns de franska våfflorna förresten?

  89. Therese said

    Jag tycker att din blogg är toppen! Roligt med variation mellan recept, annan inspiration och lite smått och gott om din fina son🙂 Jag älskar att du verkar så naturlig och lättsam! (fast jag har ju egentligen ingen aning😉 ) Så min feedback blir att fortsätta som du gör!

  90. Catharina said

    Tjoho! Jag gillar när du tipsar om och recencerar caféer och konditorier, så det ser jag gärna mer av!

  91. Julia said

    Grattis Mia!

    Praktiska tips,
    hur jag slipper kladdiga mått.
    Dessa trix,
    gör mitt bakverk gott!

    Mot nästa mille!

  92. Johanna said

    Jättebra blogg. Inte för präktigt och lagom gulligt!

    Fler konditoritips och knep på hur man kan lyckas extra bra med klassiska bakverk, t.ex. Hur man får gele alldeles klar och perfekt i konsistensen på en moussetårta eller hur man får marsipanlocket på en prinsesstårta helt perfekt jämnt i nederkant runt tårtan (så det inte veckar sig).

    Tack för en bra och inspirerande blogg!!!

    Johanna

  93. Jenny said

    Jag tycker bloggen är jättebra, så fortsätt så. Gillar när du delar med dig av tips och tricks om hur man lyckas och även vad som misslyckats. Alltid kul med blandning av klassiska bakverk och mer moderna.

  94. Maria said

    Din blogg är härlig! Det hade varit kul med lite mer undervisning, typ steg för steg, så gör du vackra kardemummasnurror till exempel!

  95. elin said

    Jag önskar att man inte skulle behöva scrolla så mycket under receptfliken. Alla borde inte ligga efter varandra.
    En önskan bara!

  96. Hanna said

    Kanske lite mer tips på vad man behöver ha hemma för att bli en riktig hemmabagare? typ ett “kit” med bra och prisvärda saker och vart man kan köpa dem. Vispar, bunkar, formar, bakpåtspapper, maskiner som underlättar.. alla viktiga (och oviktiga med roliga) bakgrejer.

  97. Rebecka said

    Fler och utförligare recept samt en bättre recept flik! Hade varit super trevligt!

  98. Johanna said

    Mer recept och hur det ser ut bakom kameran när du bakar, samt tips och trix

Leave a Reply

