Loppis! Ge mig loppis nu!

April 28, 2013

015

Bland det bästa med mitt jobb är att jag måste köpa massor av porslin och snygga prylar på loppisar och helt vanliga affärer. Så här fint kan det se ut bara jag tömmer diskstället.

017

På Matlabbet där jag jobbar har vi ett stort förråd där vi förvarar all vår rekvisita. Tyvärr är det  för mörkt för att jag ska lyckas ta snygga bilder, men ni kanske får en liten känsla av hur det ser ut. Här ser ni till exempel mina tre hyllor med kaffekoppar och äggkoppar, samt hyllan med melamin och glasspinneformar.

007

Jag har enorm loppisabstinens efter den långa vintern. Jag drömmer om loppisar på nätterna och kommer att gå bananas så fort jag springer på första bästa bakluckeloppis.

027

4 Responses to “Loppis! Ge mig loppis nu!”

  1. Cecilia said

    Jag handlade aldrig på loppis innan jag startade frukostbloggen, men nu behöver jag faktiskt ha en hel del olika porslinsgrejer till hands! Skönt också att man kan fynda saker för 5kr styck, men ändå få till väldigt bra bilder. För min del blir det årets första loppis på söndag!

    • miaohrn said

      Ja, det är alltid kul att ha lite variation när man plåtar. Jag var just på Stadsmissionen, och de har fina grejor, men det är så dyrt! 100-150 kronor för en kaffekopp, hua.

  2. Sara said

    En dröm ju! Älskar att köpa porslin med.

  3. Annika said

    Åh ert rekvisitaförråd skulle jag kunna utforska i flera dagar. Helt underbart är det! Skulle så gärna fynda på loppisar, men har en sambo som är helt allergisk mot en massa uddagrejer som vi inte behöver. Han fattar ju inte alls…😉

Leave a Reply

