Kylskåpsförvaring

April 15, 2013

027
Ni vet den där lilla hyllan att förvara ägg i som finns i en del kylskåp? Man måste inte nödvändigtvis ha ägg i dem, även små minidesserter och cupcakes passar perfekt. På bilden chokladmousse!
034
Vi har ett sånt här fräsigt mintgrönt Smeg-kylskåp hemma. Jag älskar det, men ska jag vara helt ärlig finns det säkert bättre och billigare kylskåp. Det är stort och bulkigt, men ändå inte särskilt rymligt invändigt. Det låter en del, och frysen frostar igen så fort man vänder ryggen till. Men snyggt, oj så snyggt!
037

8 Responses to “Kylskåpsförvaring”

  1. Cickan said

    Åh så fint!
    Skulle vara intressant att se hur du bor i övrigt, trots att detta kanske mer är en bakblogg… men man är ju nyfiken!🙂
    trevlig blogg är det i alla fall!

  2. Tjusig väggbonad! Eller är det en kökshandduk? Jättefin i vilket fall!

    • miaohrn said

      Vad kul att du gillar den, det gör jag också! Det är en kökshandduk min mamma fick för länge sedan av en fransk väninna. Men märkligt nog är texten på spanska.

  3. Cecilia said

    Jag behöver ett råd! Det finns dekorativa färgglada muffinsformar, eller cupcakeformar, att köpa överallt. Både stora och små. Men jag har många gånger råkat ut för tunna sladdriga formar, som nästan plattas ut när muffinsen gräddas! Eller så tappar de formen efter att kakorna är färdigbakade. Vilken sort kan man lita på? Finns det något märke som är extra bra? Och är det värt att köpa silikonformar?

    • miaohrn said

      Ja, usch, det där är inte kul! Dumma muffinsformar! Jag gillar formarna från Klara form. De är snygga och brukar hålla formen bra. För att gardera mig brukar jag sätta pappformarna i en muffinsplåt, och ibland använder jag dubbla pappformar. Silikonformar är också ganska bra, men lite jobbiga att diska. Lycka till Cecilia!

      • Cecilia said

        Jag undrar om min muffinsplåt är feldimensionerad då kanske..? För de flesta muffinsformar får inte plats i plåtens hål. Formarnas bottnar är för breda. Men jag ska kolla Klara form!

        • miaohrn said

          Hmm, jag våra formar kanske har lite olika mått. Jag är osäker på var min är köpt, men den är liksom lagom för nästan alla “vanliga” formar.

Leave a Reply

