TV-nytt

April 8, 2013

roy
Vet ni, Top Chef: Just Desserts kommer till Sverige! Något att trösta sig med när Sveriges Mästerkock går mot sitt slut. Det bir även en andra säsong av Hela Sverige bakar, men det tycker jag själv i ärlighetens namn inte var någon direkt höjdare. Lite tjatigt mest.

Självaste Roy Fares blir programledare för Top chef: just desserts, som sänds till hösten, och där yrkesverksamma konditorer kommer att tävla mot varandra (tänk Kockarnas kamp). Han säger så här om sin medverkan:

– Jag kommer inte att försöka vara någon annan än mig själv. Tycker jag att något är sjukt gott så kommer jag att säga att det är sjukt gott. Tycker jag att något är sjukt äckligt så kommer jag att säga det.

Bra där.

5 Responses to “TV-nytt”

  1. Catharina said

    Jag tror att det kommer bli hur bra som helst. Jag älskar originalet (även om det är lite översponsrat i sann amerikansk anda) och vem gillar inte Roy liksom.

  2. Kul! Vilken kanal kommer det sändas på?
    Nä håller med om att hela svergie bakar inte var så kul. tjatigt och lite väl basic, inte så många bakverk man blev exallterad över, tyvärr.

  3. Johanna B said

    Själv har jag snöat in på Masterchef Australia och alla deras olika program… Just nu följer jag Masterchef Australia Allstars på TLC. Jag missade hela sverige bakar men kollar ibland på hela england bakar, men det är lite småtrist. Väldigt detaljerat och petigt och inte särskilt inspirerande för en glad amatör som jag.

  4. Sandra said

    Men vad kul! Han blir nog en riktigt bra programledare! Ska inte du också vara med!? Som jury i alla fall om inte annat?! 😉

Leave a Reply

