Sommar, sommar, sommar!

April 4, 2013

image

Idag hade jag och Ulrika Pousette utomhusplåtningspremiär! Vi fotade sommarefterrätter till Coops medlemstidning Mersmak på min balkong. Soligt men inte direkt högsommarvärme.

image

Och tur var väl det för vi plåtade glass till omslagsbilden.

image

Efteråt var hela lägenheten i kaostillstånd. Mycket mer kaos än vad som syns på bilden, den gör inte kaoset rättvisa.

4 Responses to “Sommar, sommar, sommar!”

  1. Cecilia said

    En smältande glass känns onekligen somrigt och kan se väldigt mumsigt ut, men jag förstår att man inför en fotografering behöver ha glass i fast konsistens:) Inte “Och här på bordet ser ni en rosa pöl, det är Mia Öhrns berömda jordgubbsglass!”

    • miaohrn said

      Ja, det blev en rosa pöl till slut! Det är en svår balansgång mellan att det ser härligt smält ut eller bara som en pöl…

  2. Eva Mantsinen said

    Så där ser det ut i mitt kök när jag bakar. Varje gång.

Leave a Reply

