Bettans choklad

April 1, 2013

019
Bokbranschen går snabbt som blixten nuförtiden. En ny kokbok hinner knappt packas upp på hyllorna förrän det är dags att returnera osålda exemplar och ta in nästa nyhet. Fördelen med detta är att folk som jag får göra nya böcker hela tiden, men nackdelen är att bra böcker faller i glömska alltför snabbt. En bok som jag vill påminna er om är Elisabeth Johanssons bok Choklad som kom i höstas. Jag anar att Bettan har lagt ner stora mängder tid, kärlek, omsorg och kunskap i denna bok fylld av brownies, praliner, chokladdrycker, småkakor, kolor, glass, och desserter. Dessutom med fantastiska bilder av min polare Stefan Wettainen. Köp den vetja!

Bettan är för övrigt en enormt begåvad kock, konditor och matskribent. Vore hon inte så jädrans trevlig och härlig skulle jag vara grön av avund över hennes talang.

015032033020

2 Responses to “Bettans choklad”

  1. Från sött till salt said

    Ja hon är fantastisk. Och du med.🙂

  2. miaohrn said

    Åh, tack!

Leave a Reply

