Publikfrieri

March 15, 2013

muffin I

När jag vill göra publikfriande bakverk drar jag till med Baileys eller After Eight som ingrediens. Det älskar nästan alla. Jag gillar att vara till lags, så så här till helgen har jag lagt upp ett recept på kladdkakemuffins med After Eight-topping under receptfliken. En riktig kioskvältare!

En av er bloggläsare hörde av sig och berättade att hon hade fått sin man på fall med hjälp av min After Eight-kladdkaka ur boken Kladdkakor. Sådana solskenshistorier gillar jag!

muffin II

Stefan Wettainen har plåtat bilderna som tidigare har dykt upp i Mitt kök.

2 Responses to “Publikfrieri”

  1. Deb said

    Boken kladdkakor köpte jag på Ica för flera år sen när den låg i en sån där hylla med billiga grejer. Det visade sig vara en helt sjukt bra idé. Bäst är receptet på Godismuffins. Så extremt gott, chokladigt, lätta att variera och perfekt att ha i frysen. Har fått många män på fall med Godismuffins, kvinnor också.
    Älskar minen av förtjust förvåning när någon sätter tänderna i en halvtinad muffin för första gången.
    Enda problemet med muffisreceptet är att det är så svårt att hitta anledning till att baka nått annat, har inte ens provat after-eight-kakan, men det får jag ju göra snart då!
    Tack för många fina stunder =)

    • miaohrn said

      Åååh, vad glad jag blir att du gillar godismuffinsarna! Jag är också tokig i dem, men har inte bakat de på flera år. Skärpning!

Leave a Reply

